væmmes
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
. Hej jeg er pige på 18 år jeg har haft en kæreste i godt og vel halvandet år nu. og vi har haft sex rigtigt mange gange , jeg vil ikke sige jeg har haft problemer med sex før har været sammen med flere fyre end bare min kæreste selfølgelig ikke mens mig og ham har været sammen , nå man sagen er den at i starten af vores forhold var jeg vild med at dyrke sex med ham og ville hele tiden sådan er det jo når man får en kæreste det hele er nyt og spændende , der har dog været perioder ikke kun med ham men generelt hvor jeg ikke har villet have sex pga hvordan jeg ser ud syntes ikke godt om mig selv men her det sidste halve år har det været helt anderledes tror vi har haft sex 3 gange inden for dette halve år , problemet er at jeg er begyndt at væmmes ved sex jeg syntes det er noget så frastødende når en fyr bliver liderlig , hvis min kæreste prøver på noget bliver jeg så sur på ham , jeg ved slet ikke hvad der sker med mig ;S det er jo ikke fordi jeg hader ham eller syntes han er ulækker , har tænk meget om det måske kan have noget og gøre med at jeg er lesbisk ? eller er ved at blive det, ahr aldrig været sammen med en pige før eller været forelsket i en , kan bare ikke forstå det . kan det også være at sex måske bare ikke er noget for mig mere , jeg mener det er jo ikke alle der er vilde med at spille playstation eller dyrke sport , så er det da heller ikke alle der behøver at elske sex ? føler bare lidt det er noget man bliver nød til at elske har ALDRIG før hørt en sige de ikke kan lide sex , men mener bare det er mere usansynligt at alle kan lide sex , alle kan da ikke lide det samme

Svar:
Hej pige 18 år.
Dejligt du skriver til os i Cyberhus.
Jeg kan godt forstå du undrer dig over, hvad det er der sker med dig, hvorfor du har været glad for sex og nu nærmest væmmes ved det, tror du er lesbisk og ikke har lyst til sex.
Når man som du har haft en kæreste i halvandet år, er der stor sandsynlighed for at det ikke længere forelskelsen i sig selv der driver dig til lysten til sex med din kæreste, (som du også selv skriver). Nu kender I hinanden og de måder I dyrker sex på. Det er ikke længere nyt og spændende, men nærmere kedeligt og forudsigeligt. Det er nu det er krævende for jer begge fordi hverdagen sniger sig ind på jer. Samtidig skriver du at du nærmest væmmes og bliver frastødt når en fyr bliver liderlig. Når alle de tanker om væmmelse og liderlighed sniger sig ind i din hjerne, når din kæreste prøver på at lægge op til sex, er det nærmest umuligt for dig at få eller have lyst til sex. Du skal vide at det er en helt naturlig reaktion du har, og at det ikke er helt let at komme ud af det tankemønster. Du skriver også at du er påvirket af hvordan du ser ud og ikke synes så godt om dig selv. Her er en indgang til at ændre dine mønstre: Prøv at tænke gode tanker om dig selv, elsk dig selv som du er, vær i nuet og når dine væmmelses tanker snige sig ind på dig så registrerer du det og give slip. Det kræver meget øvelse. Sæt ord på dine behov, og prøv at tage initiativ til sex og gør det som du har lyst. Hvis det er at kysse, nusse røre og kigge i din kærestes øjne - så gør det. Det kan være en god ide at fortælle din kæreste hvordan du har det. At få sat ord på tankerne, kan hjælpe med at formindske det de fylder
Det er svært at vide om du er lesbisk, men jeg tror ikke umiddelbart at det er det det hele handler om for dig. Egentligt tror jeg at sex er noget for dig, men når det er sagt kan sex sagtens komme i baggrunden når det er ting, (som du) går og tumler med. For når man har sex er det væsentligt at man kan slippe travlhed, alt det man skal, negative tanker. Sex er bedst hvis man er i nuet, kigger på sin kæreste, er i sin krop og bare er til stede.
Det kan være lidt svært at skrive et godt og fyldestgørende svar i en brevkasse, derfor kan jeg anbefale dig at skrive ind på chatten og få en snak med en af vores rådgivere, hvis ikke dette svar er helt tydeligt for dig
Varme hilsner til dig fra Mette.