Vorter

brevkassespørgsmål

Vorter

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej mit navn er Oliver og jeg har et spørsmål :) det er fordi siden jeg var lille har jeg haft små vorter på min pik hud :/ jeg har læst noget med vand vorter eller sådan noget men jeg ved ik. En dag var det en som var som var lidt stor men ik meget så prøvte jeg at klæmme på den og der kom noget hvidt ud :O jeg ved ik hvad jeg skal gøre har spurt min mor og hun sagde det var Normalt jeg har også små vorter på armene :( Venligt hjælp mig :) og mange tak for din tid :)))

Svar:

Hej med dig Oliver

Jeg kan rigtig godt forstå du stiller det spørgsmål, nu når du er i tvivl om hvad det er og jeg håber, at kunne hjælpe dig med og finde ud af det.

Som du beskriver vorterne på din pik, så syntes jeg det lyder som om det er talgknopper. Det er helt almindeligt at have i alle aldre, men man kan især i ens teenage år have ekstra af dem. Talgknopper er med til og smøre bl.a. huden så den ikke udtørrer, eller beskytte huden mod bakterier, så faktisk er det rigtig godt, at have dem. Faktisk have talgknopper på hele kroppen kun undtaget af fodsålen og håndfladen. Så det kan sagtens også være det, du har på armene.

Men jeg vil gerne råde dig til, at gå til lægen med det, for og sikre det er det. Hvis du syntes det er for flovt med den pik, kan du jo bare kun gå til lægen med de vorter der er på din arm og få stillet en diagnose. Hvis du syntes du har alt for mange talgknopper, kan din læge også give dig noget, så nogle af dem forsvinder.

Jeg håber du kan bruge svaret

Med venlig hilsen Paw