Vokser den i vand

brevkassespørgsmål

Vokser den i vand

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej brevkasse. Jeg har lige et spørgsmål krymper ens pik under vand? Hilsen O.

Svar:

 Hej Anonym

Godt spørgsmålet...og svaret er. Ja og nej.

Pikken kommer ofte til at krympe når den kommer i vang, men det har intet med vandet at gøre. Det har noget med temperaturen på vandet at gøre. I svømmehallen og ved stranden vil det vand du bader i ofte være under de 37 grader som er din kropstemperatur. Og hvis pikken mærker at det bliver koldt forsøger den at beskytte sig ved at trække sig sammen.

Smider du derimod sjoveren i et varmt badekar eller boble bad der er 37 grader eller over vil du ofte opleve at den kan vokse lidt fordi den forsøger at blive så stor så mulig så den kan komme af med varmen.

Så ja...hvis du hopper i poolen eller i havet om sommeren så vil din pik sikkert krympe en del. Men bare rolig...det skal den gøre, og det ændrer ikke på størrelsen sådan helt generelt. Så snart temperaturen bliver højere vokser pikken også igen.

Mange hilsner

Niels-Christian