Vokser den?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Cyberhus!
jeg er en dreng som fylder 17 om 5 måneder!
er der nogen chance for at min penis kan nå at vokse mere endnu?
den er kun 17,5 cm i stiv tilstand
og jeg synes ikke det er særligt meget
Hilsen M!

Svar:
Hej M!
Først og fremmest lyder det ikke til, at du har noget at bekymre dig om. Det normale er, at penis er mellem 11 og 19 cm i stiv tilstand, så du er bestemt inden for normalområdet.
Med hensyn til om den kan nå at vokse, så er det meget forskelligt fra person til person, hvornår man stopper med at vokse. Nogen stopper omkring 16-18-års alderen, og nogen stopper først omkring 20-års alderen. Så der er chance for du kan nå at vokse mere - ikke kun på penis, men også din højde osv. Men det er som sagt ikke til at sige, fordi det er forskelligt fra person til person.
Med venlig hilsen Janni