at vise sig frem

brevkassespørgsmål

at vise sig frem

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej med jer på Cyberhus. Jeg er glad for man kan være anonym på brevkassen for jeg synes simpelthen mit problem er så pinligt. Jeg er pige, 15 år gammel. Siden jeg begyndte at udvikle mig har jeg været meget optaget af min krop. Jeg bruger rigtig meget tid foran spejlet hvor jeg vender og drejer mig. Jeg går vildt meget op i makeup og tøj, og jeg gør meget for at holde min krop i form. Jeg elsker heste og dyrker ridning. Det giver gode ben og mavemuskler og også armmuskler. Derudover går jeg i fitness. Jeg er tilfreds med mit udseende. Fra jeg kom i puberteten har jeg godt kunnet lide at vise mig frem. Jeg elsker at gå i små bikinier på stranden og lægger mærke til om nogen ser på mig. Når vi bader i skolen efter idræt, i fitnesscentret og på rideskolen giver jeg mig god tid og viser mig gerne frem, selvfølgelig uden at de andre piger lægger mærke til noget usædvanligt. Jeg elsker når de betragter mig. Jeg tror ikke det er normalt, og jeg er ked af det, men jeg kan ikke lade være. Hvis en veninde kommer over og vi skal ud, skal jeg tit liiige have en anden bluse – og så også en anden bh på – og så står jeg jo lidt og snakker med hende med bare bryster, og det er dejligt, og hun opdager jo ikke hvorfor jeg gør det. Den anden dag vidste jeg en pige fra rideskolen ville komme over. Hun er yngre end mig, en 13-14 år. Hun er måske ikke netop min veninde, men vi bytter hesteblade og bøger. Jeg var meget tændt den dag og tog nogle meget vide shorts på uden underbukser på indenunder. Da pigen kom sad vi på min seng og snakkede. Jeg trak benene op og vidste at der var frit udsyn, men hun vidste selvfølgelig ikke, det var med vilje. Hun stirrede meget optaget på min fisse, mens vi snakkede, og det var meget ophidsende. Hun troede jo blot jeg var uforsigtig med tøjet. Jeg tror hun syntes det var spændende og blev meget længere end normalt og inden hun gik spredte jeg ”tilfældigt” det ene ben ud, så jeg var helt åben. Det var meget ophidsende, og jeg måtte onanere, da hun var gået. Pigen led jo ingen overlast – hun troede bare hun tilfældigt fik et kig, men jeg er selvfølgelig meget flov over mig selv. Jeg spekulere altid på hvornår jeg igen kan komme til at vise mig frem. Jeg ville gerne vise mig frem for en dreng, men har ingen kæreste endnu desværre. Jeg har aldrig haft sex. Et par drenge har lagt kraftigt an på mig, men de var slet ikke min type. Er jeg meget pervers og unormal? Kan jeg vokse fra mit problem? Vil det måske hjælpe, hvis jeg får en kæreste? Skal jeg søge hjælp hos skolepsykolog el. andre? Det er i hvert fald ikke noget, jeg kan snakke med mine forældre om. Jeg vil lige sige, at jeg nok er mærkelig, men jeg synes også jeg er en intelligent pige, der er dygtig i skolen. Kan I hjælpe? Hilsen Vædderen

Svar:

Hej Vædderen, 15 år.

Lad mig starte med at berolige dig, der er ikke noget unormalt i at ville vise sig frem. Det er måske ikke noget alle har lyst til, men det er ikke unormalt. Og slet ikke noget du behøver at søge hjælp for. Når nu det er sat på plads, så vil jeg gå i dybden med nogle af de mindre ting i dit spørgsmål...

Vokser du fra det? Det er et rigtigt godt spørgsmål og i sidste ende er det noget tiden må vise. Der sker rigtigt meget i løbet af teenageårene og op til starten af tyverne, hvor de fleste eksperimenterer og skal finde sig selv seksuelt. Nogle ting ændre sig igen, andre vil blive ved med at tænde. Nogle ting vil man endda måske fortryde eller ikke kunne forstå man har tændt på. Der er intet unormalt i noget af det.

Og til sidst lige et par kommentarer omkring det at vise sig frem. At tage sig god tid i badet er som jeg ser det helt uskadeligt og okay, men når du laver et stunt som det med shortsne bliver du nødt til at overveje at det kan virke ubehageligt for den anden part og derfor synes jeg at du som minimum må overveje undervejs om din modpart har det okay med det du gør. Men om du vil fortsætte med at gøre noget lignende det med shortsne vil jeg ikke gøre mig til herre over.

Med Venlig Hilsen

-Sune