Vil ikke være bøsse
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej cyberhus.. jeg er en dreng på 14 år og har læst rigtigt meget her inde da jeg for rigtig mange gode svar men her er mit spørgsmål... Jeg er meget bange for jeg át jeg er bøsse jeg bliver meget drillet med jeg jeg ligner en bøsse men jeg vil ikke være bøsse.. når jeg ornanere ser jeg nogen gange bøsse-porno jeg føler det tænder mig lidt mere.. Men i mine tanker vil jeg ikke være bøsse fordi jeg føler mig mere til piger..? hvad tænker i om det her? ved det er mange der spørger om det her men håber meget på et svar.. hilsen den betænksomme..

Svar:
Hej betænksomme
Mange tak for dit spørgsmål. Det er fedt at høre at du kan bruge Cyberhus, og læser vores spørgsmål og svar. Det er rigtig godt at få spurgt en voksen, når man er tvivl om noget og vi vil altid gerne svare så godt vi kan :)
Du skriver at du oppe i dit hoved og i dine tanker er mest til piger, men at du tænder mere på at se bøsseporno. Det er helt forståeligt at det gør dig meget forvirret, men du skal vide at den tvivl du føler, er helt normal og naturlig. Rigtig mange mennesker, både piger og drenge, tænder på begge køn - hvilket er helt okay. Man behøver ikke nødvendigvis vælge hvilket køn man er til. Jeg tror endda det kan være sundt for nogle, at prøve begge dele af når man bliver lidt ældre, hvis man er i tvivl. Men indtil videre, kan du selv lege med tanken om både det ene og det andet, og se hvor det fører dig hen.
Du skriver også at du er bange for at du er bøsse, og at du bliver drillet med det. For det første, kan jeg godt forstå at du har brug for at stille de spørgsmål du gør. Både fordi at det bestemt ikke er sjovt at blive drillet, og slet ikke med noget som man selv er i tvivl om. Som teenager kan det være svært at skille sig ud, for så snart man gør det, er der andre unge der synes det er sjovt at kommentere det. Også hvis man f.eks. har en anden stil, anderledes hår eller tøj. Det vigtigste er at du holder fast i den du er og sige fra - og hvis du synes det bliver for meget, skal du tage fat i din lærer.
Du får det lidt til at lyde som om at det er noget negativt at være bøsse. Det synes jeg bestemt ikke. Det er selvfølgelig lidt anderledes end så mange andre, men rent faktisk bliver det mere og mere almindeligt at være homoseksuel, og der findes rigtig mange - og også rigtig mange som på ingen måde skammer sig over det.
Det tager tid at lære sin krop, sine lyster og sin seksualitet at kende. Og lige nu, synes jeg du skal prøve at acceptere at du ikke er 100% til det ene eller det andet, og nyde det som tænder dig. Jeg håber at du kan gå med oprejst pande og selvtillid - så tror jeg heller ikke folk synes det er ligeså sjovt at drille dig.
Jeg ønsker dig rigtig meget held og lykke med det hele.
De bedste hilsener
fra Stine