Vil gerne have sex som 10 år
brevkassespørgsmål af
Anonym
10 år
hej cyberhus. jeg vil gerne have sex men jeg er kun 10 år men tror i at i kunne hjælpe mig jeg brander for at have sex.
kan i hjælpe mig??

Svar:
Hej
Jeg kan godt forstå at du synes det her med sex er rigtig spændende og det er meget naturligt i din alder, hvor teenagehormonerne er begyndt at suse rundt i kroppen. Men jeg synes at det er meget tidligt at have sex når du kun er 10 år. Det synes jeg fordi din krop ikke er udviklet til at have sex endnu, men også fordi du følelsesmæssigt er klar til det eller hvordan du ville have det bagefter.
Mit råd til dig er derfor, at du de næste år kan øve dig i at lære din egen krop at kende. Du kan altså have sex med dig selv: Rør ved dig selv, og find ud af, hvad du synes, er dejligt.
Selvom du måske ikke synes, at det vil være ligeså sjovt at have sex med dig selv som med en anden, er jeg sikker på, at du om nogle år, bliver rigtig glad for, at du har lært din egen krop rigtig godt at kende.
Ha' det godt.
Venlig hilsen Mette