veninde eller kæreste
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Kære brevkasse. Det kan godt være det bliver lidt langt det her, men det håber jeg ikke I er vrede over. Jeg er en pige på 15 og vil gerne blive lidt klogere på udviklingen fra veninde til kæreste. Jeg har en rigtig god veninde på samme alder. Vi har været veninder så længe vi kan huske. Vi bor meget tæt på hinanden og har leget sammen fra vi var helt små. Vi gik i børnehave sammen og nu går vi i skole sammen og vi går også til sport sammen. Vi er sammen næsten hver dag og kommer og går hos hinanden som om vi var i familie. Vi sover tit sammen og har en tandbørste liggende hos den anden hvis vi lige kommer i tanke om at vi vil sove sammen. Vi har begge to sådan nogen slå-ud-senge-nogen, så vi ligger ved siden af hinanden. Det er i orden med vores forældre. Jeg kan godt lide at være sammen med min venindes forældre og min veninde med mine. Vi har altid været meget fysiske. Som sagt sover vi tit sammen, vi kan da også gå på toilettet sammen, som små badede vi i de her udendørs badebassinger. Vi har altid flettet fingre, og vi har altid kysset. Kyssene har dog fået en anden karakter den sidste tid. Mere inderlige, og tungerne er kommet i spil. Vi er begge jomfruer. Har aldrig haft en drengekæreste eller kysset en dreng. Som sagt er det som om forholdet har gået i en bestemt retning. Jeg har nævnt det med kyssene. Vi var også begyndt at sove topløse sammen en gang imellem, hvis det var varmt. Så kunne vi jo ikke undgå at røre hinandens bryster. Og vi lavede sjov med det og snakkede om hvis der var størst og tungest osv. For tre dage siden skete det så. Det der måtte ske. Vi skulle sove hos mine veninde. Det var varmt. Min veninde ville skifte underbukser da vi skulle sove. Hun rodede lidt, men sagde så, at hun ikke lige gad tage nogen på. Så sagde jeg at jeg da også godt kunne sove uden, for det var så varmt. Så gik vi i seng. Vi nussede og kælede og så kiggede vi på hinanden. "Skal vi" spurgte min veninde, og jeg nikkede. Vi vidste slet ikke, hvordan man gør, men jeg lagde mig henover min veninde og efter en del roderi fik vi os skubbet sådan på plads at vores fisser gned mod hinanden. Så gnubbede vi fisser til vi fik orgasme - først min veninde og så mig. Så faldt vi i søvn. Meget tidligt næste morgen skulle jeg tisse. Jeg tænkte at der nok ikke var nogen oppe, så jeg bare nøgen ud på wc og tissede. Da jeg kom ind var min veninde vågnet fordi jeg havde rumsteret. Hun lå med spredte ben og sagde at hun var klar igen. Så lagde jeg mig henover hende igen og vi gnubbede fisser og vi kom igen. Så faldt vi i søvn. Vi sov længe. Vi var godt klar over at vi var nødt til at få snakket igennem hvad der var sket, men min venindes mor var der da vi spiste morgenmad, så der kunne vi ikke snakke, og bagefter skulle min veninde noget sammen med sin mor. Men vi aftalte at få talt ud om aftenen. Om aftenen kom hun over til mig, og vi snakkede rigtig længe om det der var sket. Om hvordan det havde været for os, hvad vi følte og hvad vi skulle nu. Vi fandt ud af at vi begge to var meget i tvivl, for det var så nyt for os. Vi synes dog begge to, det havde været en dejlig elskovsnat. Min veninde sagde, at hvis vi begge havde lyst at kneppe igen, så måtte det jo være fordi vi var kærester og elskede hinanden. Vi tænkte længe, og så sagde min veninde: Jeg vil gerne kneppe en anden gang. Og jeg sagde: Det vil jeg også. Så kyssede vi, for der var lissom faldet en sten fra vores hjerter. Nu var vi jo kærester. Vi blev dog enige om ikke at vise det udadtil. Det er vi slet ikke klar til endnu. Vi var glade da vi havde fået snakket. Men jeg har slevfølgelig tænkt meget over det siden. Jeg synes min veninde har et kønt ansigt, og hendes bryster er pæne. Hun har en god røv og jeg jeg kan godt lide hendes skridt, men allermest måske hendes småbitte tæer. Er jeg så lesbisk? Drenge har jeg ikke rigtig noget forhold til. De er så fjerne. Men det er dejligt ikke at skulle spekulere på prævention og være angst for at blive gravid eller få kønssygdomme. Men er det almindeligt, at piger udvikler sig fra veninder til kærester? Er vi normale nok? Er det i orden hvis vi knepper igen? Kan jeg måske pludselig blive til drenge? Håber I kan hjælpe. Hilsen Pigen med de 1000 spørgsmål

Svar:
Kære pigen med de 1000 spørgsmål.
Mange tak for dit brev til vores brevkasse. Det gør slet ikke noget at det er langt. Jeg vil meget gerne prøve at svare på dine spørgsmål.
Først har jeg lyst til at sige at det er helt normalt at man i din alder, kan være usikker på sin seksualitet. I teenagealderen sker der rigtig mange ting med kroppen rent fysisk, men også følelsesmæssigt.
Du skriver at i har været venner helt fra I var små og derfor har sovet hos hinanden mange gange. Når du skriver sådan, tænker jeg at I fulgt hinanden længe og det betyder at I har set hinanden tit og kender hinanden rigtig godt. Jeg tænker at I har været vandt til se hinanden som veninder og ikke mere. Det at I nu har taget et skridt længere ved at ligge nøgen sammen og blevet seksuelt opstemte, så har jeres venskab nu fået en ny dimension, som er ny, anderledes og spændende. Det er er helt normalt at udforske sin seksualitet på den måde. Jeg tænker at jeres forhold har ændret sig fra at være veninder til at være kærester, fordi I har kendt hinanden så godt og følt jer trygge ved hinanden. Derfor har det måske føltes naturligt for jer, at udforske jeres seksualitet med hinanden. Jeg kan ikke se der er noget galt i at i er sammen på den måde, hvis det er noget i begge synes føles rart. Jeg tænker ikke at du nødvendigvis er lesbisk, fordi du synes det er dejligt at være sammen med din veninde på den måde.
Du skriver at du ikke rigtig har noget forhold til drengene og at du stadig er jomfru. Jeg går derfor ud fra at du ikke har haft noget seksuelt forhold til en dreng. Når du ikke har prøvet at være sammen med en dreng, så kan du ikke vide hvordan det vil føles. Måske vil du også synes det var dejligt? Så senere i dit liv, vil du måske opleve at du også kan være til drenge. Det vigtige lige nu, er at du mærker efter og gør det du har lyst til og hvis du har det godt med være at kæreste med din veninde, kan jeg ikke se noget galt i det.
De bedste hilsner Sine