Vaske sig
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Cyberhus. Jeg spurgte for et stykke tid siden et spørgsmål om at vaske sig bag forhuden, fordi jeg er så følsom under. Jeg fik svaret, at det ikke er en god idé at tage bruseren lige på forhovedet, da det så kunne gøre ondt. Ville det så være en idé, hvis jeg nu tog en kop med vand fra hanen og dyppede forhovedet ned i? Har I andre metoder til at vaske sig?

Svar:
Hej med dig.
Du ville muligvis godt kunne vaske din forhud i en kop, men du er stadig nødt til at rulle forhuden tilbage for at vaske dig ordentligt. Hvis det ikke gør ondt at rulle forhuden tilbage, kan du prøve at lade vandet fra bruseren løbe ned over dig i stedet for at sprøjte det direkte på pikhovedet. Så kan du bruge dine hænder/fingre til at vaske dig. Hvis du bruger sæbe, skal du huske at bruge en pH-neutral sæbe, der er beregnet til intinhygiejne. Hvis problemet er, det gør for ondt at tage forhuden tilbage, vil det være en rigtig god idé at opsøge en læge. Husk på at læger har set det hele før, så det er ikke pinligt at gå til læge med et lidt mere intimt problem. Det er helt normalt at have et meget følsomt pikhoved, men det skal ikke gøre så ondt, at du ikke kan vaske dig.
Venlig hilsen
Tanne