Vaseline!
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej ch.
Øhhm ja...mig og min kæreste ville gerne have sex for først gang, uheldigvis kunne han bare ikke gøre mig våd
..
Så han tog en masse vaseline og førte ind i mig, han brugte så næsten en hel bøtte af min cheesebrough vaseline. ..Kan der ske noget ved det? Vi havde dejlig sex ,men jeg er lidt urolig for min krop med alt det vaseline som han puttede ind i mig:0 Det er ikke så godt gar jeg hørt....men han kom da ind i mig :D dejlig sex endte med et spørgsmål. .

Svar:
Hej med dig
Det er godt at du skriver til Cyberhus, når du er blevet i tvivl omkring det her med sex og hvad man kan bruge til det. Jeg vil dog gerne starte med at sige, at dig og din kæreste faktisk ikke må have sex, når du kun er 13 år. I Danmark skal man vente til man er 15 år og det er der forskellige grunde til. Loven er lavet for at beskytte piger, der som dig er alt for unge til at have sex. Som 13-årig er hverken din krop, følelser og tanker klar til at skulle have sex endnu. Kroppen er ikke færdigudviklet og det kan også være derfor at du havde svært ved at blive våd, da I skulle have sex. Men det er især tankerne og følelserne, der slet ikke er klar til sex. Det er nemlig ikke altid at man er klar over hvilke følelser man kan få inden, under og efter sex. Man kan både blive glad og tilfreds, men faktisk kan man ofte blive ked af det og forvirret, og det er ikke altid at man som 13-årig er klar til de slags tanker endnu. Så loven er altså lavet fordi du endnu ikke er klar til alt det sex også indebærer. Derudover er den også lavet for at beskytte dig mod at ældre fyre kan udnytte dig. Hvis din kæreste er over 15 år, kan han blive straffet, fordi du er "mindreårig".
Der er altså mange grunde til at jeg synes du skal overveje, om dig og din kæreste skal fortsætte med at have sex. Det synes jeg ikke at I skal, men i stedet kan I udforske hinanden på mange andre måder. Man kan sagtens gøre mange andre ting, som ikke er sex. I kan røre lidt ved hinanden, snakke om sex og måske læse om det. Du kan også overveje at udforske din egen krop og seksualitet, helt alene. Rør ved dig selv, se hvad du kan lide og hvad du ikke kan lide. På den måde bliver du klar til en dag at have sex med en anden igen, og jeg tror det vil blive en endnu bedre oplevelse for dig, hvis du kender dig selv og dine grænser.
Selvom jeg ikke synes du skal have sex, vil jeg gerne svare på sit spørgsmål. Det er nemlig ikke en særlig god ide at bruge vaseline som glidecreme, da vaseline kan ødelægge kondomet, som kan betyde at du kan blive gravid. Den allerbedste måde at blive våd på, er at være tændt og det bliver man hvis man har meget lyst til sex.
Jeg håber du kunne bruge mit svar.
Venlig hilsen Marianne