unormalt???
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej. Jeg er en sund dreng på 12 år som laver sport 5 gange om ugen. Jeg har lagt mærke til at jeg er begyndt at sperma(self når jeg onanerer) men er det unormalt på min alder???
Er så småt i puberteten og har allerede fået hår bumser osv.
Håber i kan hjælpe mig.
På forhånd tak, og håber at få svar

Svar:
Hej med dig.
Det er godt at høre, at du er en sund, rask og aktiv dreng med en helt normal udvikling.
Det er bestemt ikke unormalt, at du er begyndt at sperme, når du onanerer. Det er blot et tegn på, at din krop fungerer som den skal, og at du er på vej ind i puberteten. Hvis du har lyst, kan du læse mere om sperm og onani på Sexliniens hjemmeside. Det kan være, det kan gøre dig klogere på de ting, du går og spekulerer over.
Kh. Matilde