Unormal stiv pik?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej cyberhus.
Når jeg får stiv pik, peger den helt op af. Den er ikke vandret men lodret. Den har heller ikke udviklet sig helt. Er det noget der vil ændre sig eller er min pik bare helt skæv?

Svar:
Hej med dig
Ens penis kan se ud på mange forskellige måder. For nogen peger den til højre, for andre til venstre, nogen oplever at deres penis krummer sig og andre oplever at den er helt lige. For næsten alle er der dog nogle ting som er ens. Når ens penis er i slap tilstand, peger den ned mod gulvet. Når penis bliver erigeret (stiv, som du skriver) så peger den op mod navlen og vokser i størrelse. Man kan sige at den bevæger sig i en halv cirkel fra ned mod gulvet til op mod navlen. Hvis jeg har forstået dit brev rigtigt, så er det lige præcis dét som du oplever, og jeg kan derfor forsikre dig om at du er helt normal! At den peger helt op af, er også derfor at det kan være rigtig svært at tisse når man har "stiv" penis, fordi man jo så skal "tvinge" den ned i lige tilstand. Hvis du tænker på halv cirklen igen, så skal den jo gerne ned på kvart cirkel når man tisser. Heldigvis er penis ret fleksibel og kan derfor bøjes selvom den er stiv, men det er selvfølgelig vigtigt at være blid ved den.
Jeg håber du har fået svar på dit spørgsmål, men hvis du nu alligevel sidder med mere tvivl, så skriv igen eller besøg vores chat.
Venlig Hilsen
Signe