Underligt dernede
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej. Jeg er en pige på 13 år. Jeg har det underligt 'dernede' min ene kønslæbe er længere end den anden, og jeg ville gerne høre om det er normalt, eller om der er noget i vejen med mig? Nogle gange gør det næsten også ondt når jeg sidder, hvis kønslæben på den måde kommer i klæmme

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål, det er godt du skriver, når du føler det er underligt dernede. Jeg vil gerne prøve at svare dig, så godt jeg kan.
Jeg kan starte med at sige, at der slet ikke er noget underligt ved dig, selvom din ene skamlæbe er større end den anden. Det er noget som langt de fleste piger kender til. Der kan være lidt eller større forskel på skamlæbernes størrelse, ligesom det ene bryst kan være lidt større end det andet for eksempel. Det er helt normalt, men kan selvfølgelig være irriterende. Men der er intet i vejen med dig.
Nogle piger/kvinder har store ydre skamlæber også kan man ikke rigtig se de indre skamlæber. Andre har større indre skamlæber, som man kan se mellem de ydre skamlæber, ved nogen piger hænger de udenfor. Det kan være generende, fordi det kan føles som de kan komme i klemme og det er jo ikke rart. Det er noget man vænner sig til, så må man lige rette lidt på sine bukser. Det er lidt det drengene også gør, når deres pik eller nosser kommer i klemme, eller sidder i vejen.
Nu er du 13 år, så dine skamlæber kan godt ændre sig, jo ældre du bliver. Så det kan være de bliver eller kommer til at føles anderledes.
Håber det gav dig lidt svar.
Mange hilsner Bibi