underlig bule i skeden..
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jeg har en underlig bule i skeden.. Når man stikker fingeren op, altså ens lange finger, så det er vel 7 cm oppe ca, så kan mn mærke "bunden"/undersiden af en "bule", som er ca 2 cm ud fra siden ud imod maven, så imellem den side hvor en røv er og den der bule er, så kan man godt komme op, men det tager alligevel en del "plads".. Svært at forklare. I starten blev jeg bange, og troede jeg skulle dø af kræft eller noget, men siden den ikke har ændret sig.. så.. Den er(nedenunder)... ikke ru, men sådan lidt som i ens skedëåbning(ikke helt blødt), men på siden som går udaf som man liiiige kan mærke når man stikker fingeren så højt som muligt op, så er den helt glat. Da jeg tænkte nærmere kunne det jo være g-punktet.. men det ville jo sidde længere nede og ikke være så tydeligt.. eller hvad? Det føles ikke som om jeg er ved at eksplodere når jeg rør punktet.. nærmere bare.. som resten af skeden. Og så går min skede også skævt har jeg fundet ud af, den hælder lidt til venstre, og ligger meget tættere på min hofteskål i venstre side end i højre. Men tænker det måske bare er ligesom at nogle drenge har en "skæv" pik.. aner det ikke..

Svar:
Hej med dig.
Når jeg læser dit spørgsmål, fornemmer jeg, at du er meget nysgerrig på at udforske din egen krop, hvilket er rigtig fint. Kroppen er det eneste hus, man skal bo i hele livet igennem, så der er god grund til at undersøge den meget og lære den at kende.
Til trods for, at du giver en rigtig fin beskrivelse af det, du mærker, kan jeg ikke svare dig direkte på, hvad det er, du har mærket, og hvorfor din krop er, som den er. Om det er G-punktet er ikke muligt for mig at afgøre, men du kan læse lidt om G-punktet her og måske blive klogere.
Det vil kræve en lægelig undersøgelse af dig at give dig et præcist svar. Du skriver, du ikke længere er ræd for, hvad det kan være, og det tror jeg heller ikke, du behøver at være. Jeg synes nemlig umiddelbart, det lyder meget ufarligt. Hvis du alligevel gerne vil være sikker eller have svar på dine spørgsmål, kan du bestille en tid hos din læge, som kan undersøge dig. Husk dog på, at så længe du ikke har smerter, ikke er generet af det og ikke bekymrer dig om det, er der måske ikke så megen grund til at involvere lægen i det.
Ift. det med, at din skede er skæv, tror jeg, du har helt ret i, at det er lidt det samme som, at drenges penisser kan være skæve, krumme osv. Det er helt normalt at have sine små "særheder" og faktisk er det blot disse ting, som gør os specielle og unikke som dem, vi er. Det er altså ikke noget, du skal tænke videre over - medmindre det begynder at genere dig i hverdagen.
Jeg håber, mit svar kan bruges.
Kh. Matilde