Udløsning
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej jeg er en dreng på 13 år. og jeg er meget forvirret når jeg onanere så synes jeg selv min udløsning kommer meget hurtigt. kan man træne sig til at der går længere tid eller hvad. jeg er bare bange for at når jeg skal have sex at jeg slet ikke når at nyde det eller jeg ikke kan gøre min kæreste tilfreds

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå at du kan være bange for om du kan nyde sex, når nu du synes din udløsning kommer meget hurtig.
Først vil jeg gerne sige at det er helt normalt at udløsningen kommer meget hurtigt. Der er mange drenge der oplever det sådan. Men man kan faktisk godt træne så der går længere tid inden man får udløsning.
Der findes en start-stop-teknik. Det går ud på at man skal onanerer lige indtil man er ved at komme og så skal man stoppe, indtil man føler sig klar igen. Der kan godt gå et par minutter. Så onanerer du videre og stopper igen, lige inden du er ved at få udløsning. Det skal du gøre 3-4 gange. Det kan godt være lidt svært i starten, men giv ikke op, for det skal nok lykkes for dig på et tidspunkt.
Øvelsen virker bedst, hvis du træner ofte – gerne flere gange om ugen. Der kan godt gå nogle måneder, før du evt. kan mærke resultatet.
Det er også vigtigt at du finder ro til at onanerer. Det er vigtigt du føler dig afslappet, så du ikke skal skynde sig. Ellers kan det godt være sværere at øve sig.
Øvelsen er god fordi den gør dig mere opmærksom på din krop og dens signaler. Jeg tror også det vil hjælpe dig, når du engang skal have sex med din kæreste, fordi du bedre ved hvornår du skal holde igen for ikke at få udløsning med det samme.
De bedste hilsner Sine