Udløsning
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej cyberhus jeg har et spørgsmål... Når jeg onanere kan jeg ikke få udløsning. Jeg har hørt en masse andre drenge på min årgang snakke om at de kan få udløsning (har ikke set dem gøre det) HJÆLP!! D:

Svar:
Hej med dig
Jeg vil godt prøve om jeg kan hjælpe dig, og jeg tror faktisk at jeg har en idé om hvorfor du ikke får en udløsning.
Sagen er at du og dine venner har en alder, hvor jeres kroppe lige er begyndt at udvikle sig. Det vil sige at I er kommet i puberteten og jeres kroppe er ved at ændre sig fra at være drenge til at blive mænd. Og det er i den pubertet at ens penis også begynder at producere sæd, som kommer ud ved udløsning.
Men vi er alle meget forskellige mennesker, og det betyder at vi ikke kommer i puberteten på helt samme tid. Og det er faktisk helt normalt. Nogle oplever hurtigt at de kan få udløsning og hos andre tager det lidt ekstra tid. Og det er fordi kroppen skal være HELT klar til at få en udløsning.
Hvis der går nogle år og du ikke kan få en udløsning, så er der faktisk nogle steder at søge hjælp. Men indtil videre er det fornuftigt at give din krop lidt tid endnu.
Mon ikke det det kommer lige pludselig.
Jeg håber at du kan bruge mit svar.
Mvh
Casper