Udløsning?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej cyberhus. al den tid jeg har onaneret har der ikke kommer noget ud af min penis. Men idag ligepludselig kom der noget gennemsigtig væske løbende meget langsomt ud. Det sprøjtede ikke eller noget. er det udløsning eller noget jeg skal være bekymret for? Håber i vil hjælpe mig.

Svar:
Hej med dig.
Det kunne lyde som om, at du har fået en udløsning, og den væske, der kom ud er sæd. Det er forskelligt, hvornår drenge får deres første sædafgang. Selvom drenge begynder at producere sæd, når de kommer i puberteten, så kan der godt gå lidt tid før de får deres første udløsning. Det er meget normalt, at der ikke kommer så meget sæd til at starte med, fordi kroppen ikke producerer så meget i begyndelsen. Og det er også helt normalt, at den er meget gennemsigtig i starten. Med tiden kan det godt ændre sig, og den kan få en mere mælkeagtig farve. Du kan læse meget mere om sæd og udløsning her, hvis du har lyst.
Så du har altså intet at bekymre dig om :-)
Mange hilsner
Pernille