"Udflåd" under sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej. Når jeg har sex med min kæreste, "løber" der nærmest udflåd (det ligner sæd) ud ad mig. Vi bruger kondom, så det er ikke hans sæd. Jeg ved godt, at jeg bliver våd, når jeg bliver tændt, men det er først for nylig at det er blevet SÅ meget. Hvad er det og hvad kan jeg gøre ved det? Det er lidt pinligt over for min kæreste...

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå du bliver lidt pinligt berørt over for din kæreste, når det løber ud af dig og det bliver vådt på underlaget. Det er ikke så rart.
Men som du selv nævner, er det naturligt og der dannes mere eller mindre “væske” når man bliver tændt, og det er meget forskelligt hvor meget væske der dannes fra person til person.
Der dannes en del mere “væske” hvis dit g-punkt (som sidder ca 4-5 cm oppe I skeden frem mod maven) berøres direkte. Derved stimmuleres nogle små kirtler til at producere væske. Disse tømmes nogen gange ved en udløsning.
Der er ikke så meget at gøre ved det, men du kan fortælle din kæreste hvordan tingene hænger sammen og at det er meget naturligt.
Jeg håber dette svar kan hjælpe dig til, at du ikke behøver at føle dig pinligt berørt.
VH
Mette