udflåd efter sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej cyberhus
Jeg er en pige, som er begyndt at have sex med min kæreste. jeg er ikke på p-piller endnu, så derfor bruger vi kondom hver gang! Men der er noget jeg bekymrer mig om. Efter vi havde haft sex sidste gang, gik jeg hjem fra hans hus. Da jeg gik kunne jeg mærke noget der flød ud af mig, præcis samme følelse som når man har menstruation. Da jeg så kom hjem og tjekkede hvad der var, var det noget klistret mælkehvidt stads, som ikke lugtede. Tænkte først at det nok bare var udflåd, men der var meget af det.. Så er det normalt at have løbende udflåd efter sex? Er virkelig bange for at det var sæd, men vi tjekkede og kondomet var ikke sprunget, sæden var stadig i kondomet.
Håber i kan gøre mig mindre bekymret
knus <3

Svar:
Hej med dig.
Først og fremmest vil jeg sige, at det lyder super dejligt, at du har fået en kæreste, du er glad for. Og det er rigtig fint, at I bruger kondom, indtil du kommer på p-piller.
Du skal vide, at det er helt normalt, at man får udflåd, efter man har haft sex. Når man bliver seksuelt ophidset, vil skeden danne mere udflåd og det er nok denne udflåd, der flød ud af dig på vej hjem. Det er rigtig godt at danne denne ekstra udflåd, når man er seksuelt aktiv, da det blandt andet gør, at drenge lettere kan trænge ind i en. Derudover virker udflåden sådan, at den er med til at holde skeden ren. Når I begynder at have sex uden kondom, kan det være godt at gå ud og tisse efter, så man får det meste af sæden ud, da der er nogle bakterier i sæden. Her er udflåden også hjælpsom, så skeden generelt holdes ren.
Du skal ikke være bekymret, det er helt normalt at danne udflåd under og efter sex. Det tyder på, at I begge har nydt at have sex og det kommer til udtryk ved, at du danner mere udflåd end normalt. Det er også det, der kan kaldes at "være våd" og det er en rigtig positiv ting for at have et godt sexliv. Det er ihvertfald slet ikke noget, du skal være bekymret for.
Jeg håber, du kunne bruge mit svar.
Med venlig hilsen Signe M.