Udflåd

brevkassespørgsmål

Udflåd

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej ;D jeg har et lille spørgsmål. Jeg har haft udflåd i et stykke tid nu, og jeg vil gerne lige vide hvordan udflåd skal lugte for at det er "frisk/sundt "? Og hvordan det lugter hvis man er syg i underlivet...

Svar:

Hej med dig.

Rigtig mange piger og kvinder har udflåd, det er helt normalt og det er en god ide at holde øje med om det er sundt og friskt.

Hvordan udflåd lugter kan være forskelligt fra pige til pige. Nogle mener det lugter surt, måske lugter det lidt af fisk og hos nogen lugter det ikke rigtig af noget. Udflåd kan lugte, hvis man har haft meget stramme bukser eller bind på - det kan lugte fordi skeden ikke "får luft". Det er egentlig helt normalt, men det kan selvfølgelig være vildt ubehageligt og irriterende.

Det er nemmere at holde øje med om ens udflåd er sund eller frisk ved at kigge på hvordan udflåden ser ud. Sund udflåd er gennemsigtig, hvidlig/mælkeagtig eller måske lettere gullig. Hvis udflåden ikke er sund, så kan den være gullig, grønlig og brunlig. Når udflåden får disse farver, så er det en indikator på at der kan være noget galt. Det kan betyde at man har fået en undelivsbetændelse, svamp, sexsygdom eller at skeden på en eller måde er irriteret. Det er en god ide at gå til lægen, hvis udflåden ændrer farve, hvis man føler det sviger, klør eller man har ondt i underlivet.

Håber du kan bruge svaret.

Ha´en skøn sommer.

Sommerhilsner fra Bibi