Uden kondom
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
hej cyberhus
min kæreste og jeg har snakker om at have sex for første gang her inden for en kort periode.
Vi er begge jomfru. Mit spørgsmål er så om vi kan undvære kondom, da ingen af os har været sexuelt aktive med andre, og så derfor ingen sygdomme hAr?
tak for hjælpen

Svar:
Hej med dig,
Det er rigtig dejligt at høre, at I har snakket sammen omkring jeres første gang. Og ikke mindst om hvordan I beskytter jer selv! :) Jeg håber jeg kan hjælpe jer videre.
Hvis I ikke har været i seng med andre, kan I med rimelig stor sikkerhed have sex uden at være bange for kønssygdomme. Men vær opmærksom på, at din kæreste kan stadivæk blive gravid. Hvis dette er noget I ønsker at undgå, må I bruge andre former for prævention. Hvis I ikke allerede har fået information omkring andre præventionsmidler, kan din kæreste tage en snak med lægen og sammen med ham finde ud af, hvad er en god løsning for jer.
Held og lykke med det hele :)
Joni.