Ubeskyttet sex i bad?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej jeg ville høre om hvor "Farligt" præ-sæd er hvis man dagen før har kommet mange gange og hvis man så er i bad sammen (Brusebad) og man dyrker ubeskyttet sex, og jeg trækker mig ud i tide, vil præ-sæden så være "Farlig" som sådan hvis man også husker at bruse en masse varmt vand op i hendes skede? Altså skylde ud ikke over stoppe hende ;) Jeg har studeret meget på faget så kender godt risici på ubeskyttet sex, men har bare ikke hørt noget om bad. Da det er første gang vi skal i bad sammen om I skulle have nogle gode råd, eller idéer til ting vi kunne prøve, vi er meget eksperimentale <3

Svar:
Hej dreng 17 år.
Tak for dine spørgsmål til cyberhus.
Uanset om du er kommet mange gange dagen før I har sex i badet, kan der være nogle få levedygtige sædceller i præ-sæden. Præ-sæd virker på følgende måde, ved at smøre urinrøret og gøre det klar til at sæden kan blive sprøjtet ud, desuden virker det som smøremiddel, så gnidningsmodstanden mindskes ved samleje. Ubeskyttet sex er aldrig sikker sex, fordi selvom du trækker dig ud, er sædcellerne levedygtige nogle dage inden i pigen. Når man bruser vand op i pigens skede kan man ikke være 100 % sikker på al sæden kommer ud, så derfor er det heller ikke en sikker metode.
Derfor er det mit råd at beskytte sig under samleje. Om det er kondom, p-piller eller en anden form for prævention, afhænger af om det er et fast forhold eller bare en´man har mødt.
I badet kan man vaske hinanden, kæle for hinandens hud, kysse, bruse hinandens kønsdele, massere hinanden og meget mere.
Hilsen Mette