Ubeskyttet sex...

brevkassespørgsmål

Ubeskyttet sex...

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 12 år 1 måned siden

Altså.. Jeg har altid haft min menstruation reglmæssigt, og jeg er jo trods alt en pige på 16 år, jeg har en fast kæreste lige pt. Men for ca. 2 - 3 mdr. siden, dyrkede jeg ubeskyttet sex med min daværende flirt. Og har ikke haft min menstruation siden. Jeg har taget en test, men den sagde negativ, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.. HJÆLP!

Svar:

Hej med dig

Jeg syntes det er rigtig godt du skriver herind, for at blive vejledt. For det virker som om du er meget i tvivl, om hvad du kan gøre og jeg kan godt forstå du er i tvivl, nu når du ikke har haft menstruation i længere tid og testen har vist negativ.

Det er svært at vide hvad grunden til, at din menstruation udebliver er, for der kan være mange grunde til det. Ting som hvis man dyrker hård eliteidræt, har spiseforstyrrelser eller hvis man tager nogle specielle former for medicin, som kan påvirke ens hormon balance i kroppen. Der er også chance for at den graviditets test du har taget, har været i stykker og vist et forkert resultat. En sidste grund kan også være hvis man har en sygdom i enten æggestok, livmoder eller livmoderhals og da du er i tvivl bør det tjekkes af lægen.

Jeg tror et lægebesøg vil hjælpe dig meget, for de kan nemlig få din tvivl væk så du ikke behøver tænke på hvad det kan være galt. Samtidig kan lægen hjælpe dig, med hvad der nu er som er i vejen, siden din menstruation udebliver, så du igen kan slappe af og ikke være nervøs.

Jeg håber du kan bruge svaret

Med venlig hilsen Paw