ubehagelig oplevelse
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jeg skrev her ind for ikke så lang tid siden og vil bare sige at siden er virkelig god! Nå. Nu kommer jeg med en længere historie. Jeg har min kæreste på 17 år (18 til maj) og vi har det selvfølgelig virkelig dejligt sammen. Nu er det bare at jeg tager hjem til ham hver torsdag da jeg skal møde kl. 10 om fredagen. Det skal lige siges at min kæreste er oprindeligt amerikansk men flyttede til Danmark for et par år siden af private årsager. Han talederfored en lidt Sidney Lee accent. Han har så andre vaner og traditioner end mig. Jeg ville overraske ham da jeg kom og åbnede så derfor døren langsomt og stille. Der lød ingen reaktion inde fra ham af i hvert fald. Døren til hans værelse står på klem og jeg puffer den op, men stivner fuldstændig da jeg ser at han er i fuld gang med "at hygge sig" lidt med sig selv. Godt med fart på endda. Da jeg får taget mig sammen lukker jeg døren til igen, sætter mig ind i sofaen med en bog for at få tankerne væk. 2-3 minutter efter kommer han ind til mig og spørger om jeg hørte ham o.s.v. da jeg så sagde ja og at jeg faktisk havde set ham, faldt han på knæ og fortalte at intet har været så pinligt som det her. Vi skal så sove sammen, men vi ligger i samme seng og sover. Nu har vi svært med at se hinanden i øjnene. Men i bund og grund: vi har jo faktisk overtrådt loven da jeg så ham, men han gjorde det ikke med vilje. Det er jo egentlig min skyld. Hvad skal vi nu gøre? Vi er en lille smule forvirrede over det. (Vi går meget op i den lov, da min mor er lidt mistænkelig...)

Svar:
Hej med dig!
Det er rigtig dejligt at høre, at du synes vores side er god - det er vi glade for.
Ud fra det du skriver, går jeg ud fra, at du tænker på loven om, at en person over 15 år ikke må have sex med en person under 15 år. Og det er super godt, at i går meget op i den lov, for den findes for at beskytte begge parter i et forhold, hvor den ene er under 15 år gammel - som det er tilfældet i jeres forhold.
Men I skal ikke være urolige for, at i har overtrådt loven ved, at du ved et uheld er kommet til at se ham onanere. Da han ikke mod din vilje har tvunget dig til at se ham onanere eller noget i den stil, er der intet ulovligt i det der skete.
Loven siger faktisk bare, at det er ulovligt for en person over 15 år at have samleje med en person under 15 år - så med mindre i har haft samleje, er der ikke noget at være bekymrede om i forhold til loven.
Nå det så er sagt, så kan det godt være en smule mærkeligt at fange sin kæreste i, at han onanerer og det er også helt naturligt, at i begge og måske især han synes, at det var ret pinligt, fordi det at onanere for mange er noget ret privat.
Langt de fleste drenge onanerer, og det er helt naturligt, men han regnede selvfølgelig ikke lige med, at du pludselig ville være der og se ham - og det var selvfølgelig heller ikke lige det, du regnede med at se, da du ville overraske ham.
For at denne her oplevelse ikke skal blive alt for ubehagelig for jer, er det en rigtig god ide at i får snakket lidt om det, sådan at i kan ligge episoden bag jer og have det dejligt sammen igen.
Jeg håber at du kunne bruge svaret.
Mange hilsner fra Janni