tøre ikke og taje til lægen

brevkassespørgsmål

tøre ikke og taje til lægen

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

hej bb det er så at jeg gengen vil har sex med min kæste og nåne det er så.... jeg er bane og tøre ikke og taje til læge for og få p-pillier og det skal man jo har nåne skal har sex så havd skal jeg gøre? nilse a1

Svar:

Hej med dig A1

Det er helt normalt, at have lyst til og prøve sex i din alder, fordi det er så nyt og spændene. Men man skal kun gøre det, hvis man føler sig 100% klar til det.

Det er meget vigtigt at du beskytter dig hvis du skal have sex, og p-piller, kan være en mulighed. Som du også er inde på, så skal man få recept på p-piller ved lægen, men da du ikke tør og gå til lægen efter det. Så syntes jeg det tyder på, du ikke er helt klar til at have sex med en anden endnu.

Men du er 13 år gammel, så der er masser af tid endnu hvor du kan få det prøvet, det behøver ikke og være lige nu. Brug en masse tid på at kysse og kæle med din kæreste istedet. Så skal det med sex nok komme.

Jeg håber du kan bruge svaret

Med venlig hilsen Paw