tændt af mor
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej jeg hedder Kristian, jeg er 14 år.. Jeg bor i Odense sammen med min mor, far og to små søskende.. Jeg ville høre om det er unormalt at blive tændt af sin mor.. Når jeg krammer hende får jeg boner.. Men jeg ved ikke om jeg skal sige det til hende eller hvad jeg skal? Er der nogen er jer der bliver tændt af et familiemedlem? Og er det unormalt? HJÆLP.

Svar:
Hej Kristian.
Det er et super godt spørgsmål du stiller, og jeg kan sagtens forstå at du spørger om det er normalt.
Min første tanke er, at det er helt naturligt at en dreng på din alder, i starten af puberteten, oplever at få en erektion, altså en boner, når du møder kærlighed og kram. Det er din krop som fortæller dig, at du har en lyst, et seksuelt behov, og det er noget som alle, ihvertfald de fleste, mennesker er født med.
At du oplever en erektion er bare et tegn på, at du er ved at blive en mand og at der også sker nogle ændringer indeni din krop, og det har formentlig ikke så meget at gøre med at det er din mor, men mere at din krop prøver at fortælle dig at du ændre dig fra at være et barn til at være ung.
En anden tanke jeg har, er at selvom der ikke er særligt mange mænd/drenge som snakker om det, så tror jeg faktisk at det fleste mænd/drenge har oplevet nogenlunde det samme med deres egen mor, men det betyder ikke nødvendigvis at det handler om at man er vild med sin mor, og det er heller ikke sådan at jeg opfatter dit spørgsmål.
Jeg kan godt forstå at det kan komme som et chok, men følelsen er helt naturlig, og kroppen har givet dig besked om at du er ved at blive en mand med en seksuel lyst. Og det er først hvis man begynder at tro at man kan have et seksuelt forhold til sin mor, at det kan ende i noget ulovligt som f.eks. incest. Men igen, det er slet ikke sådan at jeg opfatter dit spørgsmål, og jeg ser den følelse du har som værende helt normal og naturlig.
Jeg håber at du kunne bruge mine tanker.
Mvh
Casper