Trekant med 2 piger, ved ikke om jeg vil! :/
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hey kære Cyberhus. Jeg er en normal dreng på 14 år. Det jeg vil ha hjælp til er at der er nogle piger jeg kender der vil ha en trekant med mig. Jeg afviste da de 2 piger spurgte, men er ikke sikker på om jeg vil eller ej. Jeg er kun 14, så synes selv det er lidt tideligt. Jeg har aldrig haft sex før, og tænker at en trekant er lidt underligt som første gangsknald. Jeg er meget usikker på om jeg vil eller ej, for det lyder jo spændene, og sådan noget. Men ved bare ikke hvad jeg skal svare. :/ Da jeg fortalte at jeg ikke ville ha en trekant som første gangsknald til det, sagde de bare at vi kunne starte med noget andet. Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre! HJÆLP! D:

Svar:
Hej med dig.
Først synes jeg du skal vide, at jeg synes det lyder meget fornuftigt, at du sagde NEJ og afviste at have en trekant (som du også fortæller ville være dit første enggangsknald). Det er så modigt og voksent, at vedkendedig dine grænser og holdninger, selvom de to pigergerne vil have dig med (de presser dig faktisk ved at sige, at I bare kunne starte med noget andet) Jeg synes desuden det er meget modent af dig, at du mærker din egen usikkerhed og tager din seksualitet alvorlig (at du ikke har prøvet at have sex endnu) og at du mærker at det ville være underligt og måske også alt for tidligt for dig at være med i en trekant. I værste fald kunne pigerne presse dig til noget du ikke er klar til, eller ikke har lyst til. Det er en god ide  at have god tid og tålmodighed når det drejer sig om sex! Det er også en god ide at gå forsigtigt til værks,. Mærke egne og andres grænser, have tålmodighed, være ærlig og sørge for at partneren og en´ selv bliver respekteret.
Jeg kan samtidig rigtigt godt forstå, at du synes det er spændende at pigerne spørger dig, for det er en spændende verden med sex og din seksualitet som du henad vejen kommer til at udforske de næste mange år.
Måske kunne du sige til pigerne, "jeg synes det lyder spændende men I må respektere at jeg ikke er parat til at have en trekant med jer". Det må de kunne forstå, ellers kunne du måske prøve at tale med dine forældre om det. Nogen gange er det lettere at tale med sine forældre om det, end at gå med det selv. Det er kun et forslag.
Hvis ikke du har fået svar på dit dilemma, er du meget velkommen til at skrive ind igen.
Vinterhilsner Mette.