trekant
brevkassespørgsmål af
jose17
17 år
hej brevkasse jeg er en pige på 17 år.Jjeg har flere gange prøvet det lidt frække, men nu har min kæreste spurgt om jeg vil prøve en trekant med en anden pige. men jeg ved ikke hvad jeg skal sige for jeg har aldrig prøvet det med en anden pige, og jeg er bange for at han er lidt træt af mig, og bare vil have den anden pige i stedet, men på den anden side kender jegham godt og tror ikke han ville gøre sådan noget mod mig. Jeg synes det er lidt mærkeligt men det lyder også spændene, jeg ved ikke hvad jeg skal sige til ham for jeg vil gerne prøve det, men det er også lidt nyt for mig ;) hvis i kunne hjælpe mig ville jeg blive rigtig glad

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå du er meget i tvivl.
På den ene side lyder det som om du er nysgerrig på at være sammen med en pige, mens du på den anden side er lidt i tvivl om din kærestes motiv.
Mange eksperimenterer seksuelt. Det er en helt naturlig del af livet...hele livet. For nogle er det at være sammen med en af samme køn og/eller prøve en trekant en fantasi som bare "skal" prøves.
Når jeg læser dit spørgsmål, lyder det som om at tanken om at være sammen med en pige virker interessant for dig. Det lyder som om det er noget du godt kunne forestille dig?
Lige meget om det handler om sex med piger, drenge eller med flere af gangen tænker jeg at det vigtigste er at man føler sig tryg. At man føler sig sikker og tryg ved det eller de mennesker man skal være sammen med. Selvfølgelig kan man være usikker på om en bestemt form for sex er det "rigtige". Selvfølgelig skal man også turde at prøve noget af, hvis man vil opleve nye sider af sig selv og sin seksualitet.  Men jeg tænker at hele forudsætningen for at sex kan blive til en god oplevelse, er at man føler sig tryg ved den/dem man er sammen med. Når jeg læser dit spørgsmål, fornemmer jeg at du ikke er helt tryg ved din kæreste. Eller det er måske mere præcist at sige at du ikke er helt tryg ved din kærestes motiv, for at ville have den her trekant. Og det tænker jeg er det afgørende.
Hvis du tvivler på om hans ønske om en trekant "bare" er en undskyldning for at være sammen med en anden, tror jeg det bliver en rigtig dårlig oplevelse. Som sagt tænker jeg at den vigtigste forudsætning for en god oplevelse er at man føler sig tryg. Tryg ved det menneske man skal have sex med og tryg ved deres motiv.
Jeg kan ikke vurdere hvad det er din kæreste egentlig vil. Jeg kan heller ikke vurdere hvad der er det rigtige for dig at gøre. Det er noget du bliver nødt til at mærke efter indeni, og nok også tage nogle snakke med din kæreste om.
Hvis du er i tvivl kunne du måske også spørge dig selv om det er det rigtige tidspunkt. Det kan jo godt være at en trekant med en anden pige er det "rigtige" for dig at prøve, men at det bare ikke er det helt "rigtige" tidspunkt?
En ting er sikkert. Du skal kun gøre det du selv har 100 procent lyst til og føler dig 100 procent tryg ved.
Mange hilsner
Niels-Christian