Trænger til andre homo-venner
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyberhus.
Jeg er en 14 årig dreng og er homo som jeg har vidst at jeg var homo i rimelig lang tid efterhånden (Siden jeg var 10-11 år), men har ikke fundet nogle andre der også er homo omkring mig. Kender to personer som jeg tror måske også er homo. En der går i min parralel klasse og en i min egen klasse. Har tænkt mig måske at komme ud til ham i min paralel klasse da jeg er rimelig sikker på at han også er homo men vil gerne have noget hjæp og nogle tips til hvordan man lige gør det. Har indtil videre kun prøvet med i en app som hedder Distinc.tt men der er ikke særlig mange danskere på den, og har heller ikke fundet så mange på den, kun nogle personer som jeg dog er blevet ok gode venner med, men som bor rimelig langt væk, men appen kan helt klart anbefales til andre da der er et godt community derinde og det ville også være meget rart hvis der kom flere danskere derind. Men da jeg ikke har fundet nogle homosexualle tæt på mig ville jeg gerne høre hvordan man kan finde andre som mig omkring mig.
P.S Bor i Sønderjylland

Svar:
Hej Anonym
Jeg kan godt forstå du gerne vil lære andre bøsser at kende og også gerne nogle i nærheden af hvor du bor. Jeg tænker at det letteste for dig vil være at prøve at tage kontakt til lgbt.dk-ungdom, som er en ungdomsorganisation for unge homoseksuelle. De har en online rådgivning hvor du anonymt kan chatte med deres rådgivere, og de ved måske mere om hvor det kunne være muligt at komme til at snakke med andre homoseksuelle i dit område.
Jeg ved også at lgbt.dk-ungdom også selv holder arrangementer for unge, så måske kunne det også være en mulighed for at møde jævnaldrene der også gerne vil snakke. Du kan læse mere om lgbtungdom her
Held og lykke med det
Niels-Christian