toeren

brevkassespørgsmål

toeren

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 8 år 7 måneder siden

Hej!

Jeg er en pige på 15 og har en rigtig sød kæreste og vi er intime. Den anden dag ville vi rigtig gerne være sammen men vi havde ikke noget beskyttelse. Vi lå alligevel sammen med bukserne nede. Jeg trængte bare sådan til at have ham så nær som muligt så jeg vendte ryggen til og gav tegn til at jeg godt ville ha den i toeren. Det var lidt svært men til sidst gik det ret godt. Jeg troede jo bare at jeg ku få sådan en tæthedsfølelse ved at ha ham der, men alligevel tror jeg nok jeg fik en slags orgasme. Det var bare på en helt anden måde end hvis han er i skeden, jeg kan ikke rigtig forklare det. Men det var det samme med højdepunkt og så afslappelse bagefter hvor man ikke kan trykke mere. Jeg vil gerne spørge om det er rigtig nok at jeg fik en slags orgasme? Er er noget der hedder analorgasme? Jeg har aldrig prøvet noget lignedne før.

Knus fra Signe

Svar:

Hej med dig.

Dejligt at du har en sød kæreste, som du føler at du kan være så intim med. Jeg kan godt forstå, hvis du er lidt forvirret over om det er en orgasme som du har oplevet.

Der er faktisk noget som hedder anal-orgasme, og som er noget både piger og drenge kan få. Området omkring endetarmen er en følsom og erogen zone for de fleste mennesker, og faktisk kan en orgasme i endetarmen være mere kraftig end en orgasme i skeden eller klitoris. Det kan skyldes, at skillevæggen mellem skeden og tarmen er så tynd, at g-punktet i skeden faktisk også kan stimuleres, når man har anal sex. Så det kunne godt lyde som, at det er en orgasme du har fået.

Selvom du ikke kan blive gravid ved at have analsex, så er der dog en række ting I skal være opmærksomme på, hvis I fortsætter med analsex. Fordi at indersiden af endetarmen er så tynd og sårbar, så er der faktisk en forøget risiko for at få sexsygdomme ved analsex. Så hvis I har været sammen med andre inden hinanden og ikke er blevet tjekket for kønssygdomme, så kan det være en god idé at få det gjort, så I er sikre på at I ikke smitter hinanden. Derudover er der også en risiko for at overføre bakterier fra endetarmen til munden eller skeden på kvinder ved analsex, som i værste tilfælde kan give infektioner. Derfor er det faktisk bedst at bruge kondom når man har analsex.

Der er rigtig mange som dyrker analsex, og hvis man tænder på det og tager sig god tid, så kan det være rigtig dejligt for begge parter. Et godt råd er at bruge godt med glidecreme så det bliver lidt lettere og behageligt. Hvis du har flere spørgsmål eller har brug for lidt inspiration til, hvordan det kan blive så godt som muligt, så kan jeg anbefale sexliniens hjemmeside, og særligt den her artikel om analsex.

Mange hilsner
Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål