tisser ved onanering
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej jeg har et spørgsmål som jeg har brændt inde med i lang tid. For engang for nogle år siden besluttede jeg jeg for at prøve at røre/pille ved mig selv nede ved skeden, lige pludselig da jeg for en dejlig følelse og er i gang med at gnide to fingre frem og tilbage ved klitoris og stak dem lidt ind i skeden, begyndte jeg at tisse… dette er sket et par gange efterfølgende, synes det er vildt pinligt og "tør" ikke at onanere eller røre ved mg selv, fordi jeg er bange for det sker igen. jeg har også denne her tanke med at hvis jeg nu for en kæreste og vi så har sex, så ville det jo være sygt pinligt hvis jeg lige pludselig tisser ud over det hele! hvad er det der gør det ? er det normalt? og ka jeg evt stoppe det? På forhånd tak! knus

Svar:
Hej Furesø pige 15 år.
Godt du skriver og deler dit spørgsmål med os, det er bestemt ikke rart at brænde inde med.
Det er godt at onanere, fordi man herigennem lære sin krop at kende. Du har erfaret at du skal tisse når du onanerer og det er du bestemt ikke den eneste som oplever. Derfor vil jeg opfordre dig til altid, at tisse inden du onanerer (og har sex). Blæren sidder lige bag ved kønsbenet og kan påvirkes af onani (og sex). Nogen gange giver det en fornemmelse af at man skal tisse når man onanerer (blærens muskeler trækker sig sammen og vil gerne tømmes). Rundt omkring urinrøret sidder nogle kirtler som lukker af for urinen, så det er meget, meget svært at tisse. Så som regel er det ikke tis der kommer ud ved onani, hvis du har tisset lige inden.
Det kan være en væske som kommer fra nogle små kirtler som sidder i skeden. Når du bliver ophidset, rører ved dig selv fyldes kirtlerne (hos nogen tømmes de nemmere end hos andre) og når de tømmes kalder man det for en sprøjteorgasme. Måske er det det du har oplevet! - Prøv at dufte til det der kommer ud, det dufter sødt og slet ikke af urin. Det er en lidt grumset eller klar væske!
Det er ikke let at stoppe det, jeg tror du må prøve at lære at leve med det. Mange piger/kvinder vil misunde dig, da den følelse det er at få en sprøjteorgasme er vældig forløsende. Hav håndklæder parat, eller læg dig på dem, så de suger væsken.
Med hensyn til, at være sammen med en dreng, så kan du fortælle ham at du også får synlige udløsninger (at der kommer væske ud) når du kommer. Det er helt naturligt for nogle få kvinder. (andre kvinder "træner" i mange år for at lære det der "bare" sker for dig!)
Jeg håber du kan bruge mit svar, ellers må du skrive ind igen.
Sommerhilsner Mette.