Tisser når jeg onanerer

brevkassespørgsmål

Tisser når jeg onanerer

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Hej.

Jeg er en pige på 17 år, der har onanareret nogle få gange, da det ikke rigtig er noget der tiltaler mig.

Når jeg så onanere, stimulere jeg klitoris, da det er den rareste måde for mig. Jeg oplever dog hver gang at jeg skal tisse, og jeg har læst at det er helt normalt at have følelsen af at skulle tisse, men at man bare skal give slip. Det har jeg så gjort nogle gange og det har så resulteret i, at jeg tissede.. Jeg er 110% sikker på at det er tis, da det både lugter og er gult som tis. Jeg har tidligere læst et af jeres oplæg med samme spørgsmål, men i det svar skrev I at det højest sandsynligt bare var en sprøjteorgasme, men jeg er som sagt helt sikker på at jeg tisser. Jeg har prøvet at tisse af inden, men det hjælper ikke. Jeg ved at der er mange der ville blive glade for, hvis I kunne komme med en forklaring der ikke hed "sprøjteorgasme" da det er den forklaring alle kommer med. Det er en ting der irretere mig rigtig meget, og jeg er bange for at det sker når jeg skal være sammen med en fyr (er forresten jomfru) Håbner virkelig at I kan komme med en forklaring og måske en metode til at få det til at stoppe, da det er noget jeg tænker over ret tit.

På forhånd tak:)

Svar:

Hej du,

Det kan jeg godt forstå, at det går dig på og fylder i dine tanker! Hvorvidt jeg kan komme med en sandfærdig forklaring eller en metode til at stoppe det, ved jeg ikke. Men jeg håber i hvert fald, at jeg kan give dig nogle råd videre :)

Så vidt jeg forstår, kan det kun være tale om en sprøjteorgasme via en skede orgasme, altså gennem stimulation af g-punktet. Væsken fra en sprøjteorgasme skulle vist nok heller ikke hverken lugte eller se ud som tis. Så jeg tror vi roligt kan blive enige om, at det du oplever er tis, som du siger.

Hvad kan man så gøre ved det? Det ser ud til at der er mange kvinder (og mænd) der oplever dette fænomen, så du er ikke alene. Det der med "at give slip" synes jeg ikke er det bedste råd, for så giver det sig selv at du tisser. Alle kan tisse på hvilket som helst tidspunkt hvis de blot "giver slip". Jeg tror de mener her er, at man skal give mentalt slip - altså, ikke tænke på det, men bare nyde det :) Men hvis det er ufrivilligt, så kunne det være at dine bækkenmuskler trænger til lidt træning (så du bedre holder tis tilbage), og dette kan du hurtigt fikse ved at lave bækkenøvelser. Bækkenøvelser er generelt rigtig gode øvelser for os kvinder at lave en gang imellem, og stærke bækkenmuskler giver os endda bedre orgasmer - så det er win-win :)

Et andet råd er: prøv dig frem! Øvelse gør mester. Jeg kan godt forstå det er pinligt med, at du tisser når du stimulerer klitoris - og kan forestille mig, at det er lidt øv med at skulle tørre op bagefter. Men eneste måde du kan lære din krop at kende, er at øve dig på dens reaktioner. Du kunne starte med at onanere ude på toilettet, evt når du er i bad (brusehovedet er altid godt!) og så kan du tisse så meget du vil, uden at tænke over det. Det kan være at du, efter du har gjort det nogle gange, lægger mærke til at det måske er nogle bestemte ting du gør, som resulterer i tissetrang - som du måske kan undgå, når du er sammen med den udkårne. Eller finder ud af at du rent faktisk kan holde dig, hvis du vil.

Hvis det dog fortsætter uanset hvad du prøver, ville jeg lige tage en snak med lægen og se hvad han mener. Han ville i hvert fald kunne fortælle dig hvad man kan gøre.

Jeg ønsker dig held og lykke, og håber du finder ud af det :)

Venligst,
Joni.

Jonfrids billede
Joni har svaret på dette spørgsmål