til fyre
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg har det problem at der er en fyr jeg godt kan lide men han eller andre for den sags skyld ved ikke jeg er til fyre, jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal få det sagt han er mega sød og lækker men ved ikke hvordan han vil tage det. Jeg håber i kan hjælpe mig. hilsen til fyre

Svar:
Hej Dreng 15 år
Dejligt at du skriver ind til os, det er aldrig den nemmeste situation at fortælle at man er vild med en. Specielt hvis man er i tvivl om, hvordan den anden vil reagere.
Jeg synes du kan vælge to ting:
1. Enten at spørge ham direkte og så se hvad han siger. På den måde får du meldt ud at du er til fyre og det tror jeg også kunne være rart for dig. På den her måde er det bare lidt svært at styre og hvis du ikke kender ham fyren så godt, så kan du være uheldig at han vil reagere anderledes end du havde håbet.
2. At få meldt ud først, at du er til fyre og så bagefter fortælle ham fyren at du er glad for ham.
Du skriver at der er ingen der ved, at du er til fyre og derfor tænker jeg at det måske kunne være rart for dig, at få sagt det først. Jeg synes det er vigtigt at du får en god oplevelse med at få det fortalt og derfor synes jeg du skal starte med dine forældre.
Jeg ved godt at det kan være svært at få sagt det, men det virker på mig, som om du føler dig ret sikker på at det er sådan det er. Derfor kan du lige så godt få det sagt, fordi det er en del af dit liv og den du er.
Det kan være rart at have sine forældre ved sin side og have nogle voksne at snakke med om alt det her. Hvis du synes det er svært at få sagt, så kan du skrive et brev til dem, hvor du fortæller det og så kan det være lidt nemere at snakke om bagefter.
Det er vigtigt for mig at sige til dig, at der intet unormalt er i, at du er til dit eget køn, så derfor synes jeg det er vigtigt, at du får talt med en du føler dig tryg ved.
Vi har også chatten herinde, som kan være en mulighed for at skrive med en voksen om dine tanker og følelser du kan komme på chatten her!
Landsforeningen for bøsser og lesbiske har en unge afdeling hvor du kan komme i kontakt med andre unge som står i samme situation som dig, du kan komme ind på deres side her!
Mange Hilsner
Sascha