Til fest?
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Hej. Jeg har indtil februar 2012 haft et forhold (i tre år) med en af min fars ansatte. Han har kone og to små børn og er 26 år. Jeg var hans første 'elskerinde' og han min første indenfor ALT og jeg tabte fuldstændig mit hjerte til ham. Vi kunne snakke sammen om alt og han ved alt om mine følelser. Siden februar har vi ikke snakket sammen regelmæssigt, da jeg har haft behov for at få ham lidt på afstand. Jeg er flyttet 130 km væk for at studere, så det er kun når jeg besøger min far, at jeg somme tider støder ind på ham, eftersom han arbejder på vores privatadresse. Når vi har set hinanden har det ofte været enormt akavet - ingen har vidst hvad vi skulle gøre. Og når jeg sådan rigtig tænker mig om, kommer jeg frem til, at jeg bliver såret uanset hvad han siger og gør. Savner ham frygteligt og har grædt hver eneste gang jeg så ham køre hjem (til fyraften). Jeg har sommerferie nu og har været hjemme den sidste uge - og når jeg har set ham, har stemningen faktisk været ok. Vi har sågar pjattet og grinet ligesom vi plejede (det er nøsten ligesom i 'gamle' dage, bortset fra at vi ingen fysisk har). Der er sommerfest i firmaet og det plejer vi jo begge at deltage i - men nu er jeg virkelig i tvivl om jeg skal dukke op (selvom det er i vores egen have). Jeg ved, at det der trækker primært er, at ham min tidligere flirt kommer - og netop derfor bør jeg vel blive væk? Som jeg ser det er det pest eller kolera; enten dukker jeg op og der sker intet, hvilket jeg selvfølgelig bliver ked af - ellers sker der lidt, men så vil han formentlig afvise at vi går hele vejen, pga. mine følelser. Og selvom jeg vil genoptage det vi havde for denne ene aften - så får jeg ham jo ikke af den grund. Og derfor bliver jeg vel ked af det bagefter ligegyldig hvad der sker?! Selvom jeg nok godt inderst inde ved, at det ville være bedst for mig ikke at dukke op, er det også bare træls, at han skal 'styre min færden'... Skal jeg prøve at snakke med ham inden eller skal jeg trække ham til en side til selve festen og snakke med ham om hvor underligt det er at være til fest sammen uden at der sker noget? Det er første gang i 3,5 år at vi er til samme fest uden der sker noget - hvis jeg dukker op om 14 dage uden at vi ender sammen. Og netop derfor tænker jeg også, at han vil tænke nogle tanker og længes... Vi har stoppet vores forhold 5-6 gange før, men har altid genoptaget det igen (specielt fordi der var fest).. Alkoholen gør det ikke lettere for os at styre os (ellers vores forbudte tanker)... Mit spørgsmål er: Skal jeg dukke op eller ej? Og hvis jeg dukker op, skal jeg så ignorere ham hele aftenen (og så blive ked af det når han tager hjem) eller forsøge at lægge op til noget i håb om, at der så sker noget (som jeg så efterfølgende kan blive ked af ikke fortsætter?) HJÆLP - på forhånd tak

Svar:
Aller kæreste pige 21 år.
Tusind tak fordi du deler dit dilemma med os andre.
Min umiddelbare reaktion på om du skal tage med til sommerfesten er, det skal du da ikke og du kommer selv med ret mange voksne, velovervejede, fornuftige og svære betragtninger på din situation!
Det er altid spændende at være elskerinde, at føle sig som hans et og alt og at han er din et og ALT. At være kvinden som er der når konen er træt, har travlt, er hængt op med børn og arbejde, er stresset og ikke lige har lyst til sex med manden. Ja det er sandt det er dig og hans kone som er i fokus her. Han har det som blommen i et æg hvis han vil og så længe han ikke skal vælge mellem dig, konen og sine børn!
Jeg forstår godt at du føler det er akavet, når du og han mødes. Jeg synes det er meget voksent, selvstændigt og med meget stor selvindsigt, at du beskriver hvordan I kan ses nu, hvordan du fortæller om dine følelser om at du er såret og har grædt når du ser ham køre hjem! Selvfølgelig er du såret over at blive forladt og føle dig alene, det er klart. Du skriver, meget præcist, at det er jeres tidligerer flirt der trækker, du ved godt at lige meget hvad så bliver du såret..... Alle alarmklokker fortæller mig, at du selvfølgelig ikke skal dukke op til denne sommerfest.
Hvis du vil tage dig af dig selv og respektere at det er dine forældres og din sommerfest, så kan du jo udfordre skæbnen og skrive en sms til HAM, at du vil opfordre ham til at blive væk fra sommerfesten i år. Skriv at du forventer at få en tilbagemelding på om han dukker op eller ej. Så har du mulighed for at beslutte om du vil se ham eller ej.
Jeg har et enkelt spørgsmål til dig. Vil det ikke være svært at ignorere ham til sommerfesten og hvordan vil festen være for dig i såfald han er der og du må ignorere HAM? Skal han styre din færden og i så fald hvordan? Hvis I mødes, så hold igen med alkoholen.
Det er så let for mig at sige til dig at du skal prøve at fokusere på det der er godt for dig, at du ikke har ham. Du har dig selv og du skal tage dig af dig selv og dine behov.
Jeg håber disse ord giver mening i dine ører,,, hvis ikke så skriv ind igen, så vi kan få en snak mere.
Bedste sommerhilsner Mette.