Tampon til idræt?

brevkassespørgsmål

Tampon til idræt?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Kan man godt bruge tampon til idræt, altså uden at man kan mærke den og sådan? :-) Ved ikke helt om jeg skriver det rigtige sted ;-)

Svar:

Hej du.

Først vil jeg lige skrive at det er det helt rigtige sted du har skrevet til:) Der er ingen spørgsmål som er forkerte at stille i Cyberhus.

Du spørger om du kan bruge tamponer til idræt, uden at du kan mærke det. Og ja, det vil jeg sige at du kan. Det afhænger bare lidt af at du indfører tamponen rigtigt. Det kan være lidt lettere hvis du bruger dem med indføringshylster. På den måde synes jeg at det er nemmest at kunne få tamponen op at sidde det rigtige sted. Andre synes det er mere behageligt at bruge de små, som man selv skal putte op med fingeren. Du kan prøve dig frem og se hvad der virker bedst for dig. Når tamponen sidder ordentligt, kan den sidde uden at irritere. Husk dog kun at have tamponen siddende det antal timer der står på embalagen.

Håber du kunne bruge mit svar til noget, og at du får dig nogle behagelige idrætstimer, når det er den tid på måneden:)

Kh. Helene