Talgknopper
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej :) Jeg har nogle knopper på min piks hud og jeg er bange for at jeg har herpes :( jeg har vist det til min mor og hun sagde det var normalt :/ men jeg ved ik jeg har haft dem hele livet og min mor sagde jeg har et eller andet med nogle knopper jeg har knopper på armene og jeg har en kæreste som gerne vil have sex med mig og jeg er bange for at jeg bliver flov :( Hvis jeg skulle beskrive dem så ville jeg sige nogle der ik klør de er der bare please hjælp :( mange tak fordi du giver dig tid til at hjælpe :)

Svar:
Hej med dig
Jeg kan rigtig godt forstå du stiller det spørgsmål, nu når du er i tvivl om hvad det er og jeg håber, at kunne hjælpe dig med og finde ud af det.
Hvis du tror du er blevet smittet med herpes af en anden, så er det vigtigt, at du tager til lægen, for og blive tjekket. Da du så skal kureres, inden du får chance for, at smitte din kæreste. Men som du beskriver knopperne på din pik, så syntes jeg mere det lyder som om det er talgknopper. Det er helt almindeligt at have i alle aldre, men man kan især i ens teenage år have ekstra mange af dem. Talgknopper er med til og smøre bl.a. huden så den ikke udtørrer, eller beskytte huden mod bakterier, så faktisk er det rigtig godt, at have dem. Faktisk kan man have talgknopper på hele kroppen kun undtaget af fodsålen og håndfladen. Så det kan sagtens også være det, du har på armene.
Jeg syntes du skal forklare din kæreste om dem og sige du er lidt flov over du har dem. Men at det er helt normal og have dem, da de beskytter ens hud. Du kan jo også forklare, det endda også er mange piger der har dem.
Det kan endda være hun måske også har nogen, som hun er flov over, at fortælle dig.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw