talg knopper

brevkassespørgsmål

talg knopper

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Hejsa cyberhus jeg ville spørge om jeg er kommet i puberteten nå mine talg knopper er meget synlige og er det normalt nå jeg kun er 12 :-)?

Svar:

Hej Dreng 12 år

Ja, det er helt naturligt. Du er helt sikkert ved at komme i puberteten, og når du er det er det helt normalt at du får en del meget synlige talgknopper. Det sker fordi produktion af hormoner stiger. På samme måde kommer du sikkert også til at opleve at du får hår under armene og ved pikken, hvis du ikke allerede er begyndt at få lidt.

Det er vigtigt at du ikke skal forsøge at klemme dem ud fordi du synes de ser trælse ud. Du risikerer bare der går betændelse i dem og det kan gøre pænt ondt.

Talgknopperne er helt naturlige og de fleste drenge og mænd har dem.

Venlig Hilsen

Sascha