tak Tanne!

brevkassespørgsmål

tak Tanne!

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Jeg vil først og fremmest sige tak til Tanne for det gode råd om bækkenbund. Btw. jeg har tænkt over det.... jeg vil vildt gerne lære tricket med hpndklædet (hvor man hanger den på pikken). Kunne du give nogle råd til hvor tit man træner og hvordan??

Tak for hjælp hilsen bækkenbundfyrren.

Svar:

Hej med dig

Det er dejligt med ros, tak for det. Det er lidt forskelligt hvem af os rådgivere du kan få svar for, så jeg håber du kan bruge mit svar, selvom jeg ikke er Tanne.

Jeg har læst lidt om hvordan man kan træne sit bækkenbund og her følger en "opskrift":

1) Når du kniber sammen, skal du forestille dig, at du skal på toilettet, men ikke kan komme det. Det vil sige, at du kniber sammen om endetarmsåbningen og samtidig får en fornemmelse af, at hele bækkenbunden trækkes indad og opad. Du skal samtidig slappe af i mave, balder og lår.

2) Sid, lig eller stå med knæene let adskilte.

3) Knib hurtigt sammen så kraftigt du kan, og slap af med det samme. Hvert knib er dermed kort og kraftigt. Gentag øvelsen 5-10 gange.

Du skal træne 1-2 gange i ugen.

Jeg håber du kan få det til at virke.

Venlig hilsen Marianne