Tak og spørgsmål:)

brevkassespørgsmål

Tak og spørgsmål:)

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Heii Cyberhus!:D Først og fremmest vil jeg sige tak til Paw for det der blev svaret på sidst jeg skrev her ind for et par dage siden. Det hjalp rigtig meget og det hele er allerede blevet meget bedre (mit sidste brev havde titlen: "Hvad er det rigtige at gøre?"). Jeg fortalte det til ham og han blev virkelig ked af det i starten men nu forstår han det og nu har vi det bare fantastisk! TAK!!!:) Og jeg har så også nogle spørgsmål. 1: Jeg syntes jeg lugter lidt nedefra skridtet og midt udflåde er stortset altid lidt guligt (bruger intim-sæbe) men ville bare vide og det var normalt eller om det er noget man skal gøre noget ved? 2: Jeg har givet min kæreste et blowjob èn gang men han havde ikke kondom på, er der så en risiko for at han har givet mig en kønssygdom? 3: Han har ikke haft sex før, eller nogen andre former for sexuel kontakt med andre end mig. Kan han så godt stadig have overført en kønssygdom til mig . 4: Kan man godt være født med en kønssygdom? 5: Kan man få kønssygdomme af at fx. give et handgob? Det var nogle af de spørgsmål jeg havde (har flere men kan ikke huske dem... -.-') Håber i snart svare. Kærlig hilsen MKH :)

Svar:

Hej med dig.

Det er dejligt, at høre, at du har haft en positivt oplevelse med dit svar fra brevkassen.

Jeg vil prøve, at svare på dine spørgsmål, så godt jeg kan.

1) Det kan være svært for mig, at bedømme om der er noget galt med dit udflåd, da det er udenfor mit kompetenceområde. Udflåd kan godt være gulligt og have en mild lugt, så der behøves ikke at være noget galt med det. Det er altid en god ide, at gå til lægen og blive tjekket, hvis der er noget man er i tvivl om.

2) Man kan sagtens blive smittet med kønssygdomme under oralsex. Forkølelsessår på munden, også kaldes Herpes simlex Type 1 virus, er der især risiko for smitte. Også goneré, syfilis, kønsvorter og HIV kan også smitte via oralsex. Så din kæreste kan godt give dig en kønssygdom via oralsex, ligesom du kan give ham en kønssygdom når du giver ham et blowjob.
Du kan læse mere her: www.sexsygdomme.dk.

3) Sandsynligheden for, at han kan have overført en kønssygdom til dig, nu hvor han ingen erfaring har haft med andre end dig, er lille. Dog er der en mulighed, hvis han lider af forkølelsessår og giver dig oralsex.

4) Det er muligt, at blive smittet med en kønssygdom, hvis ens mor under graviditeten har en kønssygdom. F.eks. kan en gravid kvinde med HIV smitte sit barn under fødslen, et andet eksempel er hvis en kvinde har goneré. Hun kan smitte sit spædbarn under fødslen, som kan medføre at barnet får øjenbetændelse. Så man kan godt være ramt af en kønssygdom fra fødslen.

5) Du skal ikke været bekymret for, at få kønssygdomme ved at give et handjob, så nyd i bare den fornøjelse uden frygt.

Jeg håber, at du kan bruge mine svar og skriv gerne igen hvis der er flere spørgsmål du går rundt med.

Venlig hilsen Lisa.