Tænder på det mindste & bøsse?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hey alle jer rådgivere i: Sex, lyst og erotik brevkassen. I gør et meget godt arbejde, men nu til sagen. Jeg er en dreng på de 15 nu, og jeg vil godt indrømme - jeg har suttet pik på min ven, fordi jeg er bøsse. Jeg syntes det er lidt usædvanligt at jeg heletiden har stå-dreng. Det er lidt irriterende, for jeg skal tit skjule det med at sidde med skrå ben, altså benene på tværs. Det andet er at jeg tænder på det mindste ved fyre, har de f.eks. en jakke med noget pels ved hatten, for jeg stå dreng, for jeg ved at pels er dejligt og blødt.. Jeg syntes begge er nogle mærkelige situationer.. hvad er det som er sket, og hvad kan jeg gøre? - M

Svar:
Hej M.
Det er dejligt at høre du synes vi gør et godt stykke arbejde. TAK for det og tak for nogle gode spørgsmål.
Nu skal du høre, når man er 15 år, som du er, så er det meget naturligt at have stå-dreng meget af tiden. Dine mandlige hormoner ræser rundt i din krop, som er ved at gå fra, at være barn til at være en voksen mand. Det er et sundhedstegn at den "strutter" og du er slet ikke den eneste der har det sådan. Det er egentligt lidt ærgerligt, at man som dreng/mand synes man skal skjule sin lyst, fordi vi er blufærdige eller flovt. Noget som er så naturligt.
Nogle drenge har suttet pik på deres venner og er homoseksuel andre har prøvet det af for at udforske deres seksualitet og deres eget køn. Det er ikke unormalt at udforske sin seksualitet.
Det kunne godt lyde som om du har en fetisch med pels (at du er tiltrukket af pels), når du ser og røre ved pels har du sikkert nogle forskellige forestillinger om det. Der er ikke noget forkert i at tænde på blød pels.
Du kan prøve at fokusere på personlige værdier i stedet for ting, hvis du synes det er et problem for dig. Spørg dig selv hvad personen du står overfor har af værdier som du godt kan lide.
Skriv igen hvis du synes svaret skal uddybes.
Sommervarme hilsner Mette M