sæd udtørre
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej cyberhus jeg har et spørgsmål til jer. Ved i hvorfor min sperm udtørre 30 sek-2 min efter jeg har sprøjtet det? Og hvis ja hvad skal jeg så gøre? Og synes i det er klamt og ulækkert at sluge sin egen sæd? .

Svar:
Hej med dig.
Det er helt normalt at sæd tørre ud når det er uden for kroppen. Sædcellerne ligger i en væske som beskytter dem og som de lever af, hvis de når så langt som at være oppe i en kvinde. Sædcellen vandrer op til ægget som venter på at blive befrugtet.
Du kan tørre det af med køkkenrulle og bagefter med en våd vaskeklud.
Der er nogen som synes det er klamt og ulækkert at sluge sæd, andre synes det er fint. At sluge sin egen sæd, kan måske være en ophidsende del af onanien, for nogen, for andre er det måske ikke noget de vil eller tænker på at gøre. Det vigtigste er, at være forsigtig med sine egne og andres grænser. At være rummelig hvis der er andre som gør noget andet end en selv.
I puberteten udforsker mange deres seksualitet og det gøres på meget forskellig vis, alt efter hvor nysgerrig, erfaren og hvilken alder man er/har.
Jeg håber du kan bruge mit svar. Ellers er du velkommen til at skrive ind igen.
Vinterhilsner Mette.