sæd problem

brevkassespørgsmål

sæd problem

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

hej! jeg er en dreng på 13 år. jeg har en lille penis og har onaneret længe men uden noget resultat :( nå jeg ikke kan mere får jeg en trang tisse men uden at skulle tisse er det normalt? kan jeg gøre noget for at der kommer sæd?

Svar:

Hej med dig.

Jeg har lyst til at begynde med at sige til dig, at din penis har netop den størrelse den har lige nu. Prøv at lære at du kan lide din pik nøjagtigt som den er! Du er ved at vokse - din krop, din pik,dit  adamsæble, din behåring vokser i dine teenagerår. Hormonerne i din krop begynder at vågne, - testosteron er det mandlige kønshormon og er med til at dine sædceller udvikles og samtidig med til at der komme et resultat (en udløsning). Du kan både have udløsning når du onanerer og det kan komme son udløsning om natten - måske på baggrund af en "våd drøm". Du kan ikke gøre noget selv for at der kommer et resultat (at der kommer sæd ud)

Det er helt naturligt at du har en fornemmelse af at skulle tisse og ikke kan tisse. Det er ikke muligt at tisse samtidig med at du får udløsning. Så det du oplever, er at der lukkes af for dit urinrør - som er det samme rør som sæden kommer ud af. Hav tålmodighed, der skal nok komme sæd ud på et tidspunkt. Prøv at fokuser på hvor dejligt det føles i din krop imens du tilfredsstiller dig selv.

Hilsen Mette.