Så ham nøgen - vil gerne have sex

brevkassespørgsmål

Så ham nøgen - vil gerne have sex

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej med jer i brevkassen – jeg er 13 har en kæreste på 13 og vi har været venner i 5 år og går begge i 7 klasse. Vi blev kærester her i weekenden da han skule sove hos mig og min familie, fordi hans forældre var i Berlin, og de er gode venner med os. Vi har tit snakket sammen om fex pubertet og sex og vi er meget fortroglie. På et tidspunkt fortæller han mig at han er træt af at være så lille i højden (1,41) og ikke have stemmen i overgang og ikke have hår dernede og så flyver det bare ud af mig om jeg må se. han siger så at det må jeg godt og kravler over til mig og pluslig er han helt nøgen og pluslig er jeg helt nøgen. Og så kommer vi til at begynde at røre ved hinanden og nu er vi begge 2 helt forviret, men osse forelskede. Er det forkert det vi har gjort og fordi han ikke kan sæde kan vi så godt have sex uden komdon.

Svar:

Hej med dig.

Puh ha! Jeg kan godt forstå, hvis I begge to er lidt forvirrede oven på sådan en weekend. Det lyder til at have været rigtig sjovt, nyt og spændende. Det er godt, du skriver ind til os, så vi kan hjælpe dig med at få styr på dine tanker og spørgsmål.

Når man er på jeres alder og begynder at gå på opdagelse i "kæreste-verdenen", kan man nemt blive helt overvældet og forvirret af alle sine følelser, fordi der sker så meget nyt og spændende. Når sådan noget sker, tror jeg, det er en god idé at tage en dyb indånding helt ned i maven, og prøve at mærke efter, hvad man rent faktisk føler. Tit er det ikke noget, man kan mærke på en enkelt dag. Det kan tage mange dage og uger at finde ud af, hvad man rigtig føler.

Det er ikke forkert, hvad I har gjort, men når man bliver meget overvældet af sine følelser, kan hovedet ikke altid følge med, og så kan man komme til at gøre ting, man måske bagefter finder ud af, man ikke var helt klar til. Sådan er det også med sex. Selvom I måske lige nu tænker, at I rigtig gerne vil have sex med hinanden, er der en kæmpe forskel på at røre og kigge og på at gennemføre et samleje. Langt de fleste venter faktisk med at have sex, til de er 16, fordi ens første gang virkelig er noget, man skal tænke meget over og være helt klar til. Man får kun én første gang, så man skal virkelig føle sig klar og sikker, inden man kaster sig ud i det.

For jer to er det hele nyt og spændende, så i stedet for at springe direkte ud i at have sex, kunne I måske bruge mere tid på at kigge på hinaden og måske røre lidt. I kunne også bruge tid på at lære jer selv og jeres egne kroppe at kende. Det er faktisk rigtig godt at kende sin egen krop, før man begynder at lære en andens krop at kende. Hvis man kender sin egen krop, ved man nemlig, hvad man kan lide, og hvad man ikke kan lide, og så er det nemmere at have det godt, når man er sammen med en anden.

Selvom din kæreste muligvis ikke producerer sæd endnu, kan man ikke med sikkerhed vide, hvornår han begynder, så hvis I beslutter jer for at have sex, skal I bruge kondom.

Jeg håber, du kan bruge mit svar

Kærlig hilsen

Tanne