Svamp i tissekonen??
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
hej. tror jeg har fået svamp i tissekonen efter jeg har onaneret. der er gule og grønne pletter der nede som buler ud. hvad skal jeg gøre. det er pinligt. PLSSSS hjælp det svir og er pinligt til idræt

Svar:
Kære du
Ud fra det du beskriver kunne det ganske rigtigt godt være svamp du har fået, men det er meget svært at sige helt præcist. Det kræver en læge der lige får kigget på det.
Jeg kan godt forstå hvis du synes det er svært og måske også lidt pinligt at skulle til en læge, men jeg kan garantere dig at din læge ikke vil synes at det er pinligt eller mærkeligt overhovedet.
Hvis det er svamp du har fået behøver det overhovedet ikke have noget med at du onanerer at gøre, og det behøver du slet ikke snakke med din læge om. Men det er vigtigt at du kommer til lægen for svamp kan let behandles så du ikke skal have ondt og være ked af det. Det er vigtigt at du kommer afsted og får det tjekket og behandlet så det ikke bliver værre.
Jeg kan også fortælle dig at svamp er MEGET almindeligt, og langt de fleste piger/kvinder oplever at have svamp på et eller andet tidspunkt i livet. Så igen...det er helt naturligt og en ligesom almindelig ting som en brækket arm, så din læge vil ikke synes at det er pinligt.
Du kan selv prøve at ringe til din læge og få en tid, eller du kan eventuelt tage din mor med. Som sagt er svamp helt almindeligt, så din mor har højest sansynligt også oplevet det på et eller andet tidspunkt.
Det afgørende er at du kommer til lægen og få det behandlet så det ikke længere skal svi.
Mange hilsner
Niels-Christian