SVÆRT!

brevkassespørgsmål

SVÆRT!

brevkassespørgsmål af
Anonym

HEJ CYBERHuS DA JEG VAR LILLE, BLEV JEG UDSAT FOR OVERGREB, DET BLEV FILMET AF MÆNDENE, MIN KÆRESTE HAR FUNDET DET PÅ NETTET, HVAD SKAL JEG GØRE?

Svar:

Hej pige,

Jeg kan på ingen måde forstille mig hvor voldsomt det må have været for dig da du var lille. For slet ikke at tale om at skulle se det i øjnene igen, nu (antager jeg) en del år efter. For slet ikke at tale om at det selvfølgelig efterlader en del ar på sjælen.

Når du nu spørger hvad du skal gøre, er der kun en ting jeg kan sige. Gå til politiet. Seksuelle overgreb er en voldsom forbrydelse, og når der findes et så konkret bevis, så få meldt dem nu. Det kan blive en rigtigt hård proces, men i sidste ende skulle det gerne give en følelse af at sagen bliver lukket for dig. Jeg ved godt at der nok ikke er noget, der kan viske dine oplevelser ud. Men der kan være ting der gør at det ikke kommer til at fylde helt så meget for dig. At du nemmere kan komme videre.

Du kan politianmelde hele sagen på nettet her: it-kriminalitet@politi.dk, eller få Red Barnets hjælp til at anmelde ved at kontakte dem på siden her: http://redbarnet.dk/Anmeld-børneporno.aspx?ID=139

Jeg tænker at du måske nok har brug for nogen at snakke med om deher ting, og der sidder voksne rådgivere i vores chatrådgivning som gerne vil lytte. De vil også kunne hjælpe dig med at anmelde sagen. (uden at nogen af delene kommer op på cyberhus.dk)

Jeg håber det var en hjælp, hvis der er noget som helst vi kan gøre, så skriv endelig igen.

Med Venlig Hilsen

-Sune