Sup
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej Cyberhus.
jeg har prøvet at spørge mange gange på nettet om det her var normalt men så er jeg bare blevet svinet til.
men jeg kan også godt forstå hvorfor.
men mit spørgsmål er
når min pik er stiv er den normalt fra 15 cm-18 cm og jeg vil gerne vide om det her en godt eller skidt.
jeg ved til gengæld godt at jeg er lidt tidlig i puberteten og jeg tror hellere ikke at jeg er den eneste men det undre mig nogle gange om den er for stor eller ej?
så har jeg også et andet spørgsmål.
nogle gange når jeg er sammen med en af min venner kan vi godt lave lidt seksuelt sammen som at se op hinandens (du ved havd jeg mener)
eller tale om sådan nogle ting.
Og det for mig nogle gange til at tænke om jeg er bøsse eller ej fordi jeg kan godt lide piger men nogle få gange kan jeg godt få strivret når jeg er sammen med ham.
Hilsen C

Svar:
Hej C
Hvor er det da ufedt at du har opplevet at blive svinet til bare fordi du er nysgerrig omkring de her ting. Godt du skriver her i brevkassen for her er der i hvert fald ingen der griner eller sviner dig til.
En fuldt udvokset pik er normalt mellem 12 0g 18 cm. Det betyder altså at din er fuldstændig normal, og det tænker jeg da er meget godt :) Nogle pikke vokser meget i starten af puberteten og andre vokser først sidst i puberteten. Det lyder til at din er vokset meget her i starten og det passer jo også meget godt med at du er kommet tidligt i puberteten. Der er i hvert fald ikke noget mærkeligt eller dårligt ved din pik. Størrelsen er lige som den skal være.
I forhold til din ven vil jeg sige at det er meget almindeligt at være ret nysgerrig på sin egen og andres kroppe og seksualitet når man kommer i puberteten. Jeg kan ikke være helt sikker på hvad det er I kigger på ved hinanden men jeg går ud fra at I enten kigger på hinandens pikke eller måske hinandens røvhuller. Som sagt er der ikke noget galt med at være nysgerrig, men I skal være opmærksomme på at det nogle gange godt kan være svært at finde ud af hvornår man kommer til at overskride sin egen eller hinandens grænser for hvad der er okay, så jeg synes I skal prøve at overveje om I måske skal tage det lidt med ro omkring de her ting I laver sammen, og vente til I er lidt ældre.
At du synes det er spændende og ind imellem får stivert når du er sammen med ham behøver ikke betyde at du er bøsse. Som du selv siger tænder du også på piger, og i puberteten, og starten af den seksuelle udvikling er det meget normalt at man er nysgerrig på både drenge og piger. Om nogle år kan det være at du slet ikke føler det på samme måde mere og kun er til piger. Det kan også være at du med tiden finder ud af at du faktisk både er til piger og drenge (bi-seksuel hedder det) men du kan tage det helt roligt. Hvad du er til og hvad du tænder på vil lige stille udvikle sig over de næste år indtil du bliver voksen, og jeg synes kun det er positivt at du er åben og nysgerrig på at man kan tænde på meget forskelligt.
Venlig hilsen
Marianne