Størrelse og sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. Jeg er en dreng på 15 år. Min Pik er ca. 15 cm i stiv. Er det ikke lidt småt?
jeg er stadig jomfru. Er det unormalt i min alder at man ikke har haft sex?
Tak på forhånd

Svar:
Hej med dig
Det kan være meget forskelligt fra dreng til dreng hvor stor ens penis er, og der er ikke noget der er mere rigtigt end andet. Undersøgelser, der er lavet ud fra voksne mænd, viser at gennemsnittet på længden af penis i stiv tilstand, er på ca. 12 – 16 cm.  Derfor tænker jeg, når du skriver at din penis måler 15 cm, at det er helt normalt og ikke for småt. Ofte er det heller ikke behageligt for piger under samleje, hvis en penis er meget større end gennemsnittet, fordi pigers underliv normaltvis bedst kan rumme den størrelse, uden at det gør ondt.
Det er helt normalt at man stadig er jomfru som 15 årig. Drenges kroppe er ofte først seksuel moden ved 17 års alderen. Det vil sige at det først er der at kønsorganerne og andre udviklingsområder er ved at være færdigudviklet. Men det kan være meget forskelligt, hvilken alder man har første gang man har sex, ligesom det er individuelt hvor moden man er af sin alder. Hvis jeg skal komme med en ca. alder, så siger undersøgelser at gennemsnitsalderen for drenges første gang med sex er omkring 17 års alderen, hvor pigers første gang er omkring 16 års alderen.
Jeg håber du kan bruge min svar og at du får en dejlig sommer
Venlig hilsen Ditte LK