Stuck in the middle
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Kære brevkasse, nu står jeg i denne elendige situation at jeg i starten af efteråret fik et nyt job og mødte den sødste og sjoveste fyr der.
Han er stoppet nu, da han er blevet for gammel til at arbejde der, vi snakker sammen og er venner. MEN han er en player og til fester lægger han op til ALLE piger.
Dog skriver han altid til mig, ringer til mig og det er blevet mere seriøst på det sidste. Derfor ved jeg ikke om han egentligt bare vil have sex eller om han vil have mig?
Jeg er for nylig kommet ud af et to årig langt forhold, og er 100% klar til at komme videre. En måned efter jeg havde mødt ham den søde (lad os kalde ham Mads) var jeg til fest hos hans broder. Jeg endte med at sove der og det ene førte til det andet og vi havde sex. Det er nu sket tre gange, og jeg har sagt til mig selv at det skal stoppes for jeg er begyndt at få en slags følelser for Mads. I øvrigt havde Mads lagt rigtig meget op til sex til en fest, men jeg afviste ham og sagde at det kunne jeg ikke byde ham. Dagen efter var jeg hjemme hos ham og se saw film (fordi vi som sagt er gode venner) og vi ender selvfølgelig ud i at have sex. Jeg advarede ham op til flere gange, at det ikke var godt det her også videre, MEN jeg kunne jo ikke sige nej når jeg har villet have ham i så lang tid...Problemet er jo så, at jeg ved ikke hvor han står i alt det her, om han egentligt bare vil have sex, hvordan jeg skal fortælle hans broder at vi ikke skal ses mere og at jeg kan lide hans lillebror (for storebroderen har det jo bare været sex, så mon ikke han forstår?) De tænker begge to med pikken, og er de største røvhuller i verden, så skal jeg bare stikke af fra dele hele, eller se om Mads vil mere med det her?

Svar:
Kære du.
Jeg kan godt forstå, hvis du har brug for lidt råd til at finde hoved og hale i den situation, som du er havnet i. Derfor tænker jeg også, at det er rigtig sejt, du skriver til brevkassen, og at du derved tør lade nogle udefra høre din historie.
Det lader til, at du har fået følelser for ham fyren, du kalder Mads. Samtidig er du også i tvivl om, om du skal finde ud af, hvad det er, han gerne vil, eller om du skal droppe ham helt. Jeg hæfter mig ved, at du starter med at skrive, at han er en player, og at han lægger an på alle piger, når I er til fest. Den oplysning får mig til at tænke, at han som udgangspunkt ikke er værd at blive forelsket i. Det kan man selvfølgelig ikke altid selv styre, men som du beskriver ham, tror jeg ikke, han er en særlig rar fyr at blive forelsket i. Det vil heller ikke blive nemmere, hvis I på et tidspunkt skulle blive kærester, for som du skriver, er han en player. Tænk på dig selv og pas på dig selv, for hvis det ender med, at I bliver kærester, vil det ikke være sjovt at være nervøs for hans interesse for andre piger. Spørgsmålet er, om du vil kunne lægge disse tidligere oplevelser bag dig, når han en dag skal til fest og i byen sammen med sine venner, på ferie eller lignende, hvor der er risiko for, at han møder andre piger. Et forhold kan blive meget besværligt, hvis man ikke har tillid til sin kæreste, og det lyder til, at det kan blive svært for dig at skabe tillid i forhold til det indtryk, som du allerede har af ham. Kort sagt, synes jeg du skal prøve at mærke godt efter, om du er forelsket i ham, eller dine følelser handler om noget andet. Nogle piger kan også få følelser for en fyr, som de er fascineret af af den ene eller anden grund. Nogle gange, kan man godt blive fascineret af, at en person er som vedkommende er, og fascinationen behøver ikke altid være positiv. Nogle gange fascineres man af det absurde eller af en bestemt type fyr, som når det kommer til forelskelse, ikke er den rigtige at engagere sig i. På den måde kan der være stor forskel på fascination og forelskelse. Hvis du er forelsket, synes jeg kraftigt, du skal overveje, om du har lyst til at være sammen med en fyr, som flirter med mange forskellige piger?
Du fortæller også, at du har haft sex med Mads' storebror, og at du mener, det bør stoppes på grund af dine følelser for Mads. Uanset dine følelser for ham og uanset om du beslutter dig for at give dig og ham en chance, synes jeg, du skal stoppe forholdet til hans storebror. Det lyder ikke til, det helt har været meningen, I skulle have sex, og det virker heller ikke som om, du har nogle følelser for ham. Det lyder mest af alt, som om det hele bliver en smule mere rodet af, at I har sex med hinanden.
Til slut vil jeg sige, at jeg synes du skal huske at passe på dig selv. Det lyder ikke til at nogle af dem, er nogle særligt rare fyre. Måske handler det mest af alt om, at finde en sød fyr, som ikke får dig til at tvivle på, om det er dig eller sex, han vil have.
Jeg håber du kan bruge mine tanker, kærligst Signe.