Streng på pikhovedet
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej, jeg kan ikke trække min forhud helt tilbage pga en lille streng der sidder på baghovedet af mit pikhoved, hvordan får jeg den væk? Skal den væk?

Svar:
Hej med dig.
Ved ikke om jeg har forstået dig korrekt. Men når du skriver baghovedet og at der er en streng på dit pikhoved, så tænker jeg på undersiden af din pik, hvor der sidder en streng, som kaldes penisstrengen/pikstrengen. Pikstrengens funktion er at holde forhuden på plads og det er derfor at man ikke kan trække forhuden længere ned end under pikovedet.
Pikstrengen kan hos nogle drenge/mænd være for kort og gøre at forhuden ikke kan komme helt tilbage under pikhovedet. Det er muligt at få sin pik tjekket hos lægen og han/hun vil så kunne finde ud af om, der er brug for en mindre operation.
Men husk på, at det er helt normalt at den kan være stram når man er 13... Den løsner sig typisk når man bliver lidt ældre.
Her er lidt info om penissen og penisstrengen.
http://www.sexlinien.dk/default.aspx?ID=29133
http://www.sexlinien.dk/Default.aspx?ID=29121
Håber du kan bruge mit svar.
Venlig hilsen Lisa.