Stram eller løs?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej cyberhus, har et par spørgsmål.
Er det rigtigt, at man ikke bliver løsere, uanset hvor mange man har været sammen med og deres størrelse, men faktisk bare har noget at gøre med alder og hvordan man bliver født?
Har nemlig været sammen med en fyr som var pænt stor, og alle siger at jeg sikkert er mega løs nu, men...? Hvordan kan man vide hvor stram man er og hvordan laver man de der kegel øvelser?
Hilsen forvirret pige.

Svar:
Hej forvirret pige
Jeg kan godt forstå, hvis du er lidt i tvivl om din skede kan udvide sig efter sex. Men du har faktisk ret, den bliver ikke løsere af at have sex eller at have sex med en som er meget veludruset. Skeden kan udvide sig rigtig meget under sex, og så trækker den sig sammen efterfølgende. Den er utrolig elastisk, og er skabt til at føde børn, så du skal ikke være bekymret for, om den har udvidet sig.
Det kan være svært at vide hvor stram du er. Den gennemsnitlige skede er mellem 7-10 cm lang, men som sagt udvider den sig under sex. Men du kan lave en øvelse, for at teste hvor stram du er. Du skal føre tre fingre op i skeden og så prøve at knibe sammen om dine fingre. Hvis du kan få dine fingre op og klemme om dem, er du helt normal. Hvis du ikke kan få dine fingre ind eller har besvær med det, så er du for spændt, hvorimod hvis du kan føre dine fingre op, men ikke mærke dem når du kniber sammen, så skal træne din bækkenbundsmuskler, da det er et tegn på, at dine muskler er for slappe, og du altså ikke er særlig stram.
Som udgangspunkt er det en god idé at træne sine bækkenbundsmuskler, som du kan gøre igennem de såkaldte Kegel øvelser. Hvis du er i tvivl om, hvad dine bækkenbundsmuskler er, så kan du prøve at klemme sammen når du tisser, og altså stoppe med at tisse. Når du gør det, er det dine bækkenbundsmuskler du bruger. Du behøver ikke at tisse for at lave denne øvelse. Ideelt skal du lave denne øvelse 2-3 gange om dagen i ca. 10 sekunder pr. gang á 4-5 omgange. Hvis det er svært at gøre når du ikke tisser, kan du også prøve at gøre det med en finger, hvor du, som forklaret ovenover, stikker en finger ind i skeden og klemmer om den i ca. 10 sekunder, og gentager dette fire eller fem gange.
De fleste piger er forholdsvist stramme, og vil altså først med alderen eller efter en fødsel mærke en forskel i deres skede.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar.
De bedste hilsner Pernille